W środę 17 lutego spółki z Grupy Agencji Rozwoju Przemysłu – ARP E-Vehicles oraz ARP Leasing – zawarły porozumienie o wspólnej ofercie. W pełni elektryczny autobus produkowany przez ARP E-Vehicles będzie dostępny w programie elastycznego finansowania jego zakupu poprzez leasing operacyjny oferowany przez ARP Leasing.
Zawarte porozumienie daje możliwość nabycia elektrycznego środka transportu wraz z jego finansowaniem. Ma ułatwić sfinansowanie takiego przedsięwzięcia beneficjentom drugiej fazy prowadzonego przez NFOŚiGW programu „
Zielony transport publiczny”, która zapowiadana jest na jesień tego roku. Program skierowany jest do organizatorów i operatorów publicznego transportu zbiorowego, którzy planują m.in. wymianę używanych obecnie autobusów na nowe, ekologiczne środki transportu publicznego.
Klienci zainteresowani zakupem lub leasingiem elektrycznych autobusów od ARP E-Vehicles będę mogli od razu zapoznać się z warunkami sfinansowania takiego zakupu leasingiem oferowanym przez ARP Leasing. – Organizowana na początku roku przez ARP konferencja poświęcona elektromobilności w transporcie publicznym pokazała jak dużym zainteresowaniem wśród samorządowców cieszy się temat przejścia z tradycyjnych autobusów miejskich, napędzanych olejem napędowym, na pojazdy elektryczne, zeroemisyjne. Poprzez
niedawny zakup [od Rafako – red.] projektu polskiego elektrycznego autobusu miejskiego działalność Agencji Rozwoju Przemysłu wpisuje się w światowe trendy zmierzająca do redukcji emisji CO2, jak i pozostałych szkodliwych substancji produkowanych przez tradycyjny transport. Cieszymy się bardzo, że inwestycja w pierwszy polski autobus elektryczny, z bateriami w podłodze, opłaciła się i teraz ruszamy w Polskę z promocją pierwszego w pełni polskiego E-Busa spod marki ARP E-Vehicles. Dziś, wykorzystując efekt synergii spółek Grupy ARP, możemy zaprezentować kompleksową ofertę polskiego E-Busa, połączoną z możliwością sfinansowania jego zakupu ofertą leasingową spółki ARP Leasing – mówi Paweł Kolczyński, wiceprezes ARP.
– Grupa ARP dostrzega olbrzymie zainteresowanie i potrzeby samorządów oraz operatorów publicznego transportu zbiorowego wymianą środków transportu o napędach konwencjonalnych na pojazdy zeroemisyjne. Doskonale uwidocznił to program Zielony Transport Publiczny, w ramach którego aplikacje samorządów i spółek operatorskich wypełniły alokację środków w wysokości 1,3 mld złotych w niespełna dwa tygodnie. Program Zielony Transport Publiczny przewiduje możliwość dofinansowania zarówno na zakup, jak i leasing pojazdów zeroemisyjnych. Dlatego też, już dziś przygotowując się do drugiej edycji programu ARP E-Vehicles oraz ARP Leasing zdecydowały się na przygotowanie unikatowej na polskim rynku wspólnej oferty produktowej w postaci pełnego pakietu: autobusu wraz z jego finansowaniem – dodaje Mariusz Wdowczyk, prezes ARP E-Vehicles.
– Jak pokazują ostatnie badania rynku w Polsce, wśród przedsiębiorców reprezentujących MŚP, najpopularniejszym źródłem finasowania inwestycji w firmie jest leasing. Jeśli do tego trendu dodamy troskę polskich samorządów o ekologię i czysty transport publiczny to wspólna oferta ARP Leasing i ARP E-Vehicles wydaje się być idealną odpowiedzią na wymagania współczesnego rynku. Poprzez podpisane dziś porozumienie, chcemy być przygotowani do jesiennego naboru wniosków do programu NFOŚiGW „Zielony Transport Publiczny” i dlatego łączymy siły. Dzięki podpisanemu porozumieniu, chcemy wyjść naprzeciw oczekiwaniom polskich samorządów jak i przedsiębiorców, przedstawiając kompleksową ofertę nowoczesnego, w pełni polskiego elektrycznego autobusu połączoną z możliwością jego zakupu poprzez leasing – konkluduje Wojciech Miedziński, prezes ARP Leasing.