Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Southampton. Testy autobusu, który „zjada” smog

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2018-10-07 09:13
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Southampton. Testy autobusu, który „zjada” smog
fot. Bluestar
Southampton. Testy autobusu, który „zjada” smog
Southampton. Testy autobusu, który „zjada” smog
Koncern Go-Ahead, jeden z największych operatorów autobusowych w Wielkiej Brytanii, rozpoczął trzymiesięczne testy autobusu z zamontowanym filtrem, czyszczącym powietrze z cząstek stałych. Twórcy filtra sugerują, że system może znacząco obniżyć poziom smogu, ale przewoźnik chce to najpierw sprawdzić.

Na jednym z autobusów Bluestar to jednak z marek Go-Ahead, która działa w Southampton zamontowano specjalnie zaprojektowany filtr. Powietrze wpada z przodu, z tyłu wypada oczyszczone, teoretycznie pozbawione 99,5 proc. cząstek stałych, czyli jednego z głównych składników smogu.

Jaki to ma dać efekt? Przewoźnik dość chaotycznie tłumaczy, że przerób filtra na kursującym przez cały rok autobusie pozwala w tym czasie wyczyścić powietrze na jego trasie do wysokości 10 metrów aż 16 razy. Inne porównanie każe wierzyć, ze gdyby wszystkie autobusy w Southampton wyposażyć w to urządzenie, powietrze do wysokości 10 metrów z całego obszaru miasta zostałoby przefiltrowane w ciągu roku 2,4 razy.

Southampton nie zostało wybrane na testy przypadkowo. To jedno z bardziej zagrożonych smogiem miast w Wielkiej Brytanii, a tam od kilku lat kwestie czystego powietrza są bardzo mocno dyskutowanym tematem. M.in. dlatego samorząd przymierza się do wprowadzenia strefy płatnego wjazdu dla najbardziej trujących aut. Te które nie będą spełniać norm emisji zostaną obciążone opłatą sięgającą 100 funtów i dotyczy to również takich pojazdów jak taksówki czy autobusy.

Może dziwić, że Brytyjczycy testują dziwne urządzenia na dachach autobusów zamiast wymienić je na czystsze (filtr zamontowano na pojeździe, który jest napędzany silnikiem diesla), ale jeśli to rozwiązanie okaże się skuteczne, Go-Ahead zapowiedział jego montaż na wszystkich swoich autobusach na Wyspach. Ma ich ok. 4,6 tys.

– Zależy nam na tym, by autobusy kojarzyły się nie tylko jako sposób na rozwiązanie problemu zatłoczenia miast, ale też jako sposób na walkę ze smogiem – wyjaśnia David Brown, dyrektor wykonawczy Go-Ahead – Ten pojazd normalnie będzie kursował po trasie, a jednocześnie rozwiązywał problem zanieczyszczonego powietrza – dodaje.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Ostrołęka kupuje pięć autobusów MIDI

Komunikacja

Ostrołęka kupuje pięć autobusów MIDI

Jakub Dybalski 16 lipca 2018

Scania z olbrzymim kontraktem autobusowym w Wagadugu

Prawo & Finanse

Scania z olbrzymim kontraktem autobusowym w Wagadugu

Jakub Dybalski 05 lipca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS