Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Sosnowiec z ofertami na autobusy. MAN vs Solaris

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-04-27 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Sosnowiec z ofertami na autobusy. MAN vs Solaris
fot. PKM Sosnowiec
Przedmiotem przetargu, ogłoszonego przez PKM Sosnowiec, są sukcesywne dostawy pięciu nowych autobusów niskopodłogowych osiemnastometrowych o napędzie Diesla spełniających normę Euro 6. Przetarg zawiera też opcję na dostawy kolejnych trzech pojazdów. O zamówienie ubiegają się dwa podmioty.

Zamawiający wymaga pojazdów o długości 17,5-18,75 m. Autobusy mają pomieścić min. 130 pasażerów, z czego 25% na miejscach siedzących. Co najmniej 10 ma być dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Przewidziano drzwi w układzie 2-2-2-2. Wymagany jest silnik o mocy min. 235 kW. Przewidziano ogrzewanie wodne, klimatyzację, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych, system zapowiedzi, wyświetlacze LED i LCD, kasowniki, bramki zliczające pasażerów, monitoring, system kontroli trzeźwości kierowcy.

Dzisiaj (27 kwietnia) minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy. Tańszy okazał się MAN, który proponuje dostawy za 8,450 mln zł brutto. Solaris zaoferował natomiast 8,475 mln zł brutto. Obie oferty nieznacznie przewyższają budżet określony na 7,995 mln zł brutto.

O wyborze zdecydują cena (77%), ocena techniczno-eksploatacyjna (16%), okres gwarancji na cały autobus (4%), termin realizacji zamówienia (3%). Pod uwagę będą brane materiał elementów konstrukcyjnych nadwozia, materiał poszycia zewnętrznego, cykl obsługowy w zakresie wymiany oleju silnikowego, pojemność skokowa silnika, spełnienie wymogów w zakresie ochrony osób przebywających w kabinie, spełnienie wymogów homologacji w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej, technologia oświetlenia autobusu, automatyczna skrzynia biegów z przekładnią hydrokinetyczną (liczba biegów), podział przedniej szyby, unifikacja silnika (premiowane zaoferowanie przedniej osi niezależnej), rozwiązania techniczne przedniego zawieszenia.

Na realizację zamówienia przeznaczono 11 miesięcy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5