Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Sosnowiec: Mieszkańcy na „tak” ws. przedłużenia tramwaju

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-10-16 08:54
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Sosnowiec

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Sosnowiec: Mieszkańcy na „tak” ws. przedłużenia tramwaju
fot. Rafał Wójcik
Znamy wstępne wyniki konsultacji społecznych w sprawie przedłużenia linii tramwajowej 15 w Sosnowcu w kierunku Klimontowa. Na „tak” oddało głos prawie 2 tys. osób, na „nie” prawie 1,5 tys. – Dziękuję wszystkim, którzy zabrali głos w tej sprawie. Jeszcze nigdy konsultacje w Sosnowcu nie były prowadzone na tak szeroką skalę – podkreśla prezydent Sosnowca, Arkadiusz Chęciński.

Do 90 tys. gospodarstw domowych miały trafić ankiety, których dystrybucją zajęła się Poczta Polska. – W związku z tym, iż mieliśmy sygnały, że nie do każdego te ankiety dotarły, postanowiliśmy przedłużyć głosowanie do 13 października. Pierwotnie konsultacje miały trwać między 2 a 9 października. Złożyliśmy już w tej sprawie reklamację – podkreśla Michał Mercik, naczelnik Wydziału Rozwoju i Promocji. Jako głosy ważne zaliczano także te, które dotarły do urzędu w formie podpisu mieszkańców. – Głosować można było także w punktach konsultacyjnych, jak również mailowo – dodaje Mercik.

Jak podkreśla prezydent Sosnowca samo określenie „przedłużenie linii nr 15” jest dość niefortunne, gdyż skala inwestycji ma o wiele większy wymiar. – Budowa torowiska od pętli w Zagórzu do ronda Jana Pawła II i dalej do skrzyżowania ul. Andersa i 11 Listopada da miastu możliwość uruchamiania nowych wewnętrznych linii. Dodatkowo mieszkańcy skorzystają na budowie centrów przesiadkowych w Zagórzu i Dańdówce oraz modernizacji infrastruktury drogowej i chodnikowej, które będzie towarzyszyć tramwajowej inwestycji. Pamiętajmy, że te środki możemy wydać na to konkretne zadanie i nie można ich przesunąć na inną inwestycję – dodaje prezydent Sosnowca.

Koszt całości zadania z zakupem taboru to ok. 190 mln zł. Z czego miasto dołoży do niego 70 mln.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Tramwaje Śląskie projektują nową linię i remonty

Przestrzeń

Tramwaje Śląskie projektują nową linię i remonty

Witold Urbanowicz 01 kwietnia 2016

Tramwaje Śląskie ruszą z projektem unijnym na przeł. 2016 i 2017 r.?

Prawo & Finanse

Tramwaje Śląskie ruszą z projektem unijnym na przeł. 2016 i 2017 r.?

Witold Urbanowicz 04 marca 2016

Katowice. Jakub Halor: Wybrany wariant tramwaju bezzasadny

Komunikacja

Katowice. Jakub Halor: Wybrany wariant tramwaju bezzasadny

Jakub Jackiewicz 16 października 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5