Tramwaje Śląskie otworzyły oferty w przetargu na przebudowę torowiska wzdłuż ul. Wojska Polskiego od Andersa do wiaduktu nad ul. Orląt Lwowskich. Wystartowało dziewięć podmiotów. Na sporym odcinku trasy, wykorzystywanej przez linię 26, łączącej Sosnowiec i Mysłowice, pojawi się drugi tor – jeśli oczywiście znajdą się dodatkowe środki.
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną od skrzyżowania z ul. Andersa do wiaduktu zlokalizowanego nad ul. Orląt Lwowskich – z wyłączeniem wiaduktu nad torami kolejowymi stacji Sosnowiec Dańdówka, którą
przygotowuje miasto. Odcinek obejmuje przebudowę ok. 3,5 km torowiska będącego linią jednotorową z mijankami.
Na odcinku od skrzyżowania ul. Wojska Polskiego z ul. Niwecką do przystanku Niwka Pawiak w rejonie skrzyżowania z ul. Jamesa Watta założono wykonanie torowiska dwutorowego, natomiast na odcinku od przystanku Niwka Pawiak do rejonu wiaduktu z ul. Orląt Lwowskich jednotorowego, z mijanką w okolicy przystanku Niwka Kościół. Na odcinku od wiaduktu tramwajowo-drogowego nad torami kolejowymi stacji Sosnowiec Dańdówka do skrzyżowania z ul. Gen. Andersa założono wykonanie torowiska dwutorowego. Przebudowane zostaną skrzyżowanie z linią kolejową CTL Maczki Bór oraz w niezbędnym zakresie układ drogowy.
Dzisiaj (1 grudnia) minął termin składania ofert. Wystartowało dziewięć podmiotów, ale żaden nie zmieścił się w budżecie określonym n a 32,598 mln zł brutto. Najtańszą ofertę – na kwotę 44,267 mln zł brutto – złożył Tor-Krak. Konsorcjum firm Silesia Invest, Spaw-Tor i PUT Grotex proponuje 48,950 mln zł brutto, NJN Damian Kłosek – 52,050 mln zł, NDI – 52,821 mln zł, KZN Rail – 52,845 mln zł, konsorcjum firm Mosty Łódź i Spec Bruk – 54,461 mln zł, Torpol – 56,058 mln zł, ZUE – 56,112 mln zł, Primost Południe – 71,563 mln zł.
Aby rozstrzygnąć postępowanie, Tramwaje Śląskie muszą znaleźć dodatkowe środki. Kryteria wyboru to cena (80%), gwarancja (10%) i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (10%). Na realizację prac przeznaczono 12 miesięcy. inwestycja będzie realizowana przy wyłączonym ruchu tramwajowym.
Obecnie ruch na trasie między Sosnowcem a Mysłowicami
pozostaje wstrzymany. Ma to związek z przebudową torowiska wzdłuż Andersa miedzy Dańdówką a rondem Ludwik.