Tramwaje Śląskie ponawiają przetarg na budowę przedłużenia linii 15 na Zagórzu w Sosnowcu. Zamawiający wydłużył termin realizacji o pół roku do niecałych trzech lat i liczy, że postępowanie spotka się z większym zainteresowaniem wykonawców. W sumie powstać ma ok. 3 km nowych torowisk.
Przedmiotem przetargu jest niezmiennie zaprojektowanie, uzyskanie wszystkich niezbędnych decyzji, a także budowa nowej linii tramwajowej w Sosnowcu w dzielnicy Zagórze. Trasa będzie przebiegać od istniejącej pętli linii 15, w tunelu pod ul. Braci Mieroszewskich równolegle do Białostockiej, następnie wzdłuż al. Paderewskiego oraz ul. Marszałka Rydza-Śmigłego. Pętlę zaplanowano w rejonie ronda Jana Pawła II, na skrzyżowaniu Braci Mieroszewskich i 11 Listopada.
Tramwaje Śląskie dysponują już projektem nowej trasy, ale dokumentacja ta będzie podlegać optymalizacji przez wykonawcę toczącego się przetargu. W tej chwili toczy się postepowanie o wydanie pozwolenia na budowę. Decyzja o pozwoleniu na budowę zostanie przekazana przed podpisaniem umowy. Więcej o zakresie pisaliśmy
tutaj.
Poprzednie postępowanie zakończyło się fiaskiem. Pod koniec czerwca minął termin składania ofert. Wystartowała jedynie firma NDI, która wyceniła prace na 121,4 mln zł brutto. To więcej niż oczekiwały Tramwaje Śląskie, które przeznaczyły na ten cel 97,3 mln zł brutto. Jednocześnie spółka nie otrzymała zgód korporacyjnych na zwiększenie budżetu, stąd powtarzany przetarg.
O wyborze zdecydują cena (80%), doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (15%) oraz gwarancja (5%). Na realizację całości zamówienia przeznaczono 33 miesiące – to jest o pół roku więcej niż założono w pierwszym przetargu.