Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Sosnowiec: Bez tramwajów do Mysłowic i Kazimierza Górniczego

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-09-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Sosnowiec: Bez tramwajów do Mysłowic i Kazimierza Górniczego
fot. EM
W ostatniej chwili podjęto decyzję o rozszerzeniu prac przy przebudowie torowiska w ul. Andersa w Sosnowcu. Co najmniej do końca roku pozostanie wstrzymany ruch tramwajów do pętli Kazimierz Górniczy i między Mysłowicami a Sosnowcem.

W czerwcu wystartowały prace przy przebudowie torowiska tramwajowego wzdłuż ulic Andersa i 1 Maja w Sosnowcu. Roboty obejmują ok. 3-kilometrowy odcinek dwutorowej linii tramwajowej między rondem Zagłębia Dąbrowskiego a rozgałęzieniem torowiska w Dańdówce. Pierwotnie roboty były prowadzone pod ruchem – przy zachowaniu kursowania tramwajów po jednym torze.

Teraz jednak podjęto decyzję o całkowitym wstrzymaniu ruchu. W związku z tym tramwaje nie będą dojeżdżać do pętli Kazimierz Górniczy i do Mysłowic. – Chcemy przyspieszyć realizację prac. Takie zamknięcie skróci wykonanie robót o cztery miesiące – dzięki temu roboty zakończą się nie w lutym 2023 r., a w październiku 2022 r. – informuje Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich.

Od poniedziałku 6 września linia 24 została zawieszona, linia 26 kursuje na trasie Pogoń Akademiki – Konstantynów Okrzei, a linia 27 w relacji Osiedle Zamkowe Pętla – Konstantynów Okrzei. O zamianach poinformowano późno – w piątek 3 września. – Do ostatniej chwili walczyliśmy o komunikację zastępczą. Sytuacja w PKM-ach jest trudna, niełatwo jest teraz o kierowców. Ostatecznie udało się, dlatego też tak późno była informacja o zmianach – mówi Zowada.

Co prawda Tramwaje Śląskie rozważały kursowanie tramwajów dwukierunkowych na odciętych odcinkach, ale uznano to za ryzykowne i mało praktyczne. – Nie byłoby możliwości serwisowania tramwajów przez kilka miesięcy, musiałyby stać pod chmurką – wyjaśnia rzecznik. Wstrzymanie ruchu wiąże się ze znacznym spadkiem liczby wozokilometrów tramwajowych, ale spółka liczy, że uda się odrobić stratę pod koniec przyszłego roku dzięki skróceniu czasu realizacji prac.

Przerwa w ruchu potrwa przez kilka miesięcy. – Do końca roku chcielibyśmy, by trasa na Andersa była przejezdna. Trzymamy kciuki za wykonawcę, by tak się stało – mówi Andrzej Zowada.


fot. EM
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5