Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Mobilność

Solaris zgarnia w całości dwa zamówienia dla Iławy

Dalej Wstecz
Autor:

Przemysław Farsewicz

Data publikacji:
2019-06-26 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Solaris zgarnia w całości dwa zamówienia dla Iławy
fot. Solaris
Rozstrzygnięto przetarg na zamówienie dla Iławy. Miasto chce pozyskać dla Zakładu Komunikacji Miejskiej dziewięć autobusów. Część z zamówienia ma być pojazdami hybrydowymi. Nowe autobusy przyjadą do Iławy za rok.

Dziewięć autobusów jest przedmiotem prowadzonego przez Iławę postępowania przetargowego. Dostawa pojazdów ma się odbyć w ramach projektu pn. „Utworzenie węzła integracyjnego transportu miejskiego z innymi systemami transportu zbiorowego w Iławie”. Właśnie rozstrzygnięto przetarg, który podzielono na dwie części.

Spalinówki od Solarisa


Siedem autobusów spalinowych było przedmiotem pierwszej części przetargu. Solaris za 7,62 mln zł zaproponował model Urbino 10,5. Z kolei Autosan zaproponował Iławie model Sancity 10LF za 7,25 mln zł. Mimo cenowej przewagi firmy z Sanoka, to oferta Solarisa zyskała najwięcej punktów w przetargu i została uznana za najkorzystniejszą.

Autobusy z tradycyjnym napędem mają być niskoemisyjne, w całości niskopodłogowe. Autobus ma pomieścić 85 osób, z czego od 20 do 25 na miejscach siedzących. Dostęp do co najmniej 6 siedzeń ma się odbywać z poziomu niskiej podłogi. Wejście do pojazdu zapewnią trzy pary podwójnych drzwi.

Pojazdy mają być wyposażone w silnik o mocy od 180 do 220 kW. Ma on spełniać normy emisji spalin Euro 6. We wnętrzu znaleźć ma się klimatyzacja, monitoring, zapowiedzi głosowe i informacja pasażerska. Przewidziano montaż trzech portów USB do ładowania urządzeń mobilnych. Malowanie autobusów ma być zgodne ze wzorem identyfikacji wizualnej miasta.

Będą też hybrydy. Również od Solarisa


Druga część przetargu dotyczy dostawy dwóch autobusów z napędem hybrydowym. Pojazdy również mają być w całości niskopodłogowe. Inna będzie ich długość, bo zamawiający dopuścił w tej części pojazdy od 11,5 metra do 12 metrów. Autobusy mają pomieścić co najmniej 95 osób, z czego 30 na miejscach siedzących. Dostęp do co najmniej 8 siedzeń ma się odbywać z poziomu niskiej podłogi. Wejście do pojazdu zapewnią trzy pary podwójnych drzwi.

Moc silnika spalinowego będzie nieco mniejsza – od 140 do 190 kW. Również ma on spełniać normy emisji spalin Euro 6. Napęd elektryczny ma mieć moc co najmniej 110 kW. Tak jak w przypadku pierwszej części, także tutaj we wnętrzu znajdzie się klimatyzacja, monitoring, zapowiedzi głosowe i informacja pasażerska. Przewidziano montaż trzech portów USB do ładowania urządzeń mobilnych.

Na złożenie ofert w tej części zamówienia zdecydował się tylko jeden producent. – Solaris. Firma zaproponowała za dwa pojazdy 3,73 mln zł. Tym samym do Iławy dotrą autobusy modelu Urbino 12 Hybrid. Nowe autobusy w obu zamówieniach mają być dostarczone najpóźniej o końca czerwca 2020 roku.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5