Między 9 a 12 czerwca Sztokholm będzie gospodarzem Globalnego Szczytu Transportu Publicznego, organizowanego przez UITP. Ta największa i najstarsza międzynarodowa organizacja transportu publicznego co dwa lata gromadzi przedstawicieli branży w różnych miejscach na świecie. Tym razem w Sztokholmie polski producent zaplanował premierę Solaris 12 Urbino hydrogen.
Autobus wodorowy nowej generacji, Solaris Urbino 12 hydrogen, to pojazd całkowicie bezemisyjny. Energia do napędzania autobusu powstaje w ogniwie paliwowym, do którego dostarczany jest wodór zgromadzony w butlach na dachu pojazdu. Wodór jest przetwarzany w energię elektryczną, ta z kolei zasila bezpośrednio jednostkę napędową autobusu, którą stanowi oś z elektrycznymi silnikami. Oprócz tego autobus wyposażony jest w baterię typu Solaris High Power, która jest dodatkowym magazynem energii elektrycznej. Jedynymi „produktami ubocznymi” eksploatacji Solarisa Urbino 12 hydrogen są ciepło i para wodna.
Drugim pojazdem, z którym Solaris pojedzie do stolicy Szwecji będzie Solaris Urbino 12 electric po „facelifice”. Pojazd przebudowano. Zyskał nowy system oświetlenia przedniego bazujący w 100 proc. na technologii LED. Zamiast dotychczasowych 5 reflektorów, teraz wszystkie światła (drogowe, mijania, przeciwmgielne, kierunkowskazy i pozycyjne) zastąpiono 3 reflektorami. Poza tym ma nowy design frontu autobusu, nowy kształt ściany przedniej, zmieniony kształt osłon dachowych i poprawioną widoczność przedniej tablicy kierunkowej dla pasażerów.
– Nieustanne zmiany na rynku motoryzacyjnym, szczególnie w branży autobusowej, wymagają ciągłego rozwoju produktów. Motywują do tego także rosnące oczekiwania naszych klientów, czyli kierowców, pasażerów i nabywców projektowanych i produkowanych przez nas pojazdów. Właśnie dlatego, cztery lata po wprowadzeniu na rynek obecnej generacji, dokonaliśmy kolejnych ulepszeń w designie autobusów miejskich marki Solaris. Lifting ma charakter ewolucyjny i optymalizujący obecne rozwiązania i jest naszym standardem we wszystkich nowych autobusach produkowanych od początku roku 2019 – wyjaśnia dr inż. Dariusz Michalak, wiceprezes Solarisa.