Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Solaris z elektrycznym przegubowcem na targach Busworld w Kortrijk [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
24-10-2017
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Stoisko Solarisa na targach w Kortrijk jest jednym z najbardziej obleganych. Zwiedzający obejrzą tu w tym roku w pełni elektrycznego przegubowego Solarisa, 10-metrowy autobus z silnikiem diesla, mogą też wybrać się na przejażdżkę 12-metrową hybrydą nowej generacji, skonstruowaną we współpracy z amerykańską firmą BAE.

Najwięcej uwagi zwiedzający poświęcają elektrycznemu pojazdowi, oczywiście już z nowym designem. To jego światowa premiera, choć połączona z sukcesem sprzedażowym, bowiem pierwsze podobne do prezentowanego pojazdy właśnie zaczęły kursować po ulicach Krakowa.

Sukces targowy, sukces sprzedażowy

W przegubowcu zainstalowano baterie Solaris High Energy o mocy 240 kW (największy battery pack, jaki montuje Solaris), wyposażono go w dwa systemy ładowania – podstawowy plug-in do wolnego ładowania zajezdniowego oraz w pantograf do ładowania na pętlach. Autobus dostępny jest także z bateriami typu Solaris High Power, o mniejszej pojemności, ale dużej mocy ładowania.

– W autobusie zamontowano centralny silnik trakcyjny, analogiczny do stosowanych m.in. w warszawskich elektrycznych Urbino, czy w trolejbusach z Gdyni. Można jednak kupić przegubowego Solarisa Electric 18 z silnikami elektrycznymi w piastach, dzięki którym w pojeździe będzie więcej miejsca dla pasażerów. To właśnie taki autobus będzie wkrótce testowany na ulicach Warszawy – powiedział Mateusz Figaszewski, rzecznik prasowy Solarisa.

Żeby pokazać pełną ofertę dla rynku Solaris pokazuje na stoisku dwa rozwiązania do ładowania autobusów miejskich. Pierwsze to ładowarka plug-in o mocy 90 kW firmy Medcom, drugie to system do ładowania pantografowego produkowany przez firmę Eco Energetyka z Zielonej Góry.

Midibus i hybryda o stałych obrotach

10, 5 metrowy autobus z silnikiem diesla spełniającym normę Euro 6 mogliśmy już oglądać na targach w Hanowerze. Także w tym wypadku producent z Bolechowa znalazł już sporo klientów na pojazd.

Na zewnątrz targów można się przejechać nowym Solaris Urbino hHybrid. To pojazd o tyle ciekawy, że jest to tzw. „hybryda szeregowa”, gdzie silnik spalinowy pracuje na stałych obrotach będąc jedynie generatorem prądu dla pojazdu, nie mając bezpośredniego połączenia z częścią napędową.

– Obroty silnika są więc stałe, stąd duże oszczędności paliwa dla operatora. Napęd taki został opracowany przez amerykańską firmę BEA Systems we współpracy z nami. Dodatkowo, dzięki energii zgromadzonej w superkondensatorach, można pokonywać nim pewne dystanse w trybie zupełnie bezemisyjnym. Takie autobusy wkrótce zobaczymy w liczbie 25 sztuk na ulicach Tomaszowa i belgijskiego Namur, gdzie będzie ich jeździć aż 208 – wyjaśnił Mateusz Figaszewski.
Partner działu

Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Mobilność

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Damian Kelman 06 marca 2025

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Komunikacja

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Damian Kelman 11 stycznia 2025

Bielsko-Biała: Znamy oferty w przetargu na 8 autobusów [AKTUALIZACJA]

Komunikacja

Zobacz również:

Solaris: Nie planujemy rozwijać konstrukcji spalinowych

Komunikacja

Solaris: Nie planujemy rozwijać konstrukcji spalinowych

Roman Czubiński 02 czerwca 2025

MZK w Bielsku-Białej podpisuje umowę na dostawę wodorowców

Komunikacja

Piotrków Trybunalski kupi od Solarisa kolejnych 11 elektrobusów

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Mobilność

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Damian Kelman 06 marca 2025

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Komunikacja

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Damian Kelman 11 stycznia 2025

Bielsko-Biała: Znamy oferty w przetargu na 8 autobusów [AKTUALIZACJA]

Komunikacja

Zobacz również:

Solaris: Nie planujemy rozwijać konstrukcji spalinowych

Komunikacja

Solaris: Nie planujemy rozwijać konstrukcji spalinowych

Roman Czubiński 02 czerwca 2025

MZK w Bielsku-Białej podpisuje umowę na dostawę wodorowców

Komunikacja

Piotrków Trybunalski kupi od Solarisa kolejnych 11 elektrobusów

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij