Stoisko Solarisa na targach w Kortrijk jest jednym z najbardziej obleganych. Zwiedzający obejrzą tu w tym roku w pełni elektrycznego przegubowego Solarisa, 10-metrowy autobus z silnikiem diesla, mogą też wybrać się na przejażdżkę 12-metrową hybrydą nowej generacji, skonstruowaną we współpracy z amerykańską firmą BAE.
Najwięcej uwagi zwiedzający poświęcają elektrycznemu pojazdowi, oczywiście już z nowym designem. To jego światowa premiera, choć połączona z sukcesem sprzedażowym, bowiem pierwsze podobne do prezentowanego pojazdy właśnie zaczęły kursować po ulicach Krakowa.
Sukces targowy, sukces sprzedażowy
W przegubowcu zainstalowano baterie Solaris High Energy o mocy 240 kW (największy battery pack, jaki montuje Solaris), wyposażono go w dwa systemy ładowania – podstawowy plug-in do wolnego ładowania zajezdniowego oraz w pantograf do ładowania na pętlach. Autobus dostępny jest także z bateriami typu Solaris High Power, o mniejszej pojemności, ale dużej mocy ładowania.
– W autobusie zamontowano centralny silnik trakcyjny, analogiczny do stosowanych m.in. w warszawskich elektrycznych Urbino, czy w trolejbusach z Gdyni. Można jednak kupić przegubowego Solarisa Electric 18 z silnikami elektrycznymi w piastach, dzięki którym w pojeździe będzie więcej miejsca dla pasażerów. To właśnie taki autobus będzie wkrótce testowany na ulicach Warszawy – powiedział Mateusz Figaszewski, rzecznik prasowy Solarisa.
Żeby pokazać pełną ofertę dla rynku Solaris pokazuje na stoisku dwa rozwiązania do ładowania autobusów miejskich. Pierwsze to ładowarka plug-in o mocy 90 kW firmy Medcom, drugie to system do ładowania pantografowego produkowany przez firmę Eco Energetyka z Zielonej Góry.
Midibus i hybryda o stałych obrotach
10, 5 metrowy autobus z silnikiem diesla spełniającym normę Euro 6 mogliśmy już oglądać na targach w Hanowerze. Także w tym wypadku producent z Bolechowa znalazł już sporo klientów na pojazd.
Na zewnątrz targów można się przejechać nowym Solaris Urbino hHybrid. To pojazd o tyle ciekawy, że jest to tzw. „hybryda szeregowa”, gdzie silnik spalinowy pracuje na stałych obrotach będąc jedynie generatorem prądu dla pojazdu, nie mając bezpośredniego połączenia z częścią napędową.
– Obroty silnika są więc stałe, stąd duże oszczędności paliwa dla operatora. Napęd taki został opracowany przez amerykańską firmę BEA Systems we współpracy z nami. Dodatkowo, dzięki energii zgromadzonej w superkondensatorach, można pokonywać nim pewne dystanse w trybie zupełnie bezemisyjnym. Takie autobusy wkrótce zobaczymy w liczbie 25 sztuk na ulicach Tomaszowa i belgijskiego Namur, gdzie będzie ich jeździć aż 208 – wyjaśnił Mateusz Figaszewski.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.