Solaris zdobył ostatnio dwa zamówienia – na dostawy 10 elektrobusów z systemem ładowania w Radomiu oraz czterech autobusów spalinowych z opcją na kolejne cztery we Włocławku. W obu przypadkach Solaris był jedynym startującym.
Przedmiotem ogłoszonego pod koniec lutego przetargu MPK Włocławek jest dostawa czterech autobusów niskopodłogowych klasy maxi. Opcja z kolei przewiduje dostawy czterech kolejnych pojazdów. Zamawiający wymaga autobusów o długości 11,8-12,5 m, wyposażonych w trzy pary drzwi w układzie 2-2-2 i mogących pomieścić min. 83 podróżnych, w tym min. 28 na miejscach siedzących. Wymagany jest silnik diesla o mocy min. 225 kW, spełniający normę Euro 6. Pojazdy mają być pozbawione stopni w wejściach oraz stopni poprzecznych, a wysokość wejścia powinna znajdować się na wysokości 300-360 mm. Pojazdy mają być wyposażone w klimatyzację, kasowniki, wyświetlacze, monitoring, nagłośnienie z radioodtwarzaczem CD, ogranicznik prędkości (do 75 km/h z możliwością regulacji), system liczenia pasażerów, chromoniklowe poręcze z podświetleniem LED, a także co najmniej cztery ładowarki USB.
Na początku kwietnia minął termin składania ofert. Wystartował jedynie Solaris Bus&Coach, który zaoferował 4,575 mln zł brutto za zamówienie podstawowe i 9,149 mln zł brutto za całość. We wtorek 7 maja zamawiający oficjalnie zaakceptował ofertę Solarisa. Zamówienie podstawowe powinno zostać wykonane do 12 grudnia 2019 r., a opcjonalne – do końca lipca 2020 r., przy czym zamawiający musi poinformować o skorzystaniu z opcji do końca tego roku.
Rozstrzygnięty został też przetarg w Radomiu. Przedmiotem zamówienia jest dziesięć 12-metrowych autobusów elektrycznych. Pojazdy mają być ładowane zarówno metodą plug-in jak i pantografem. Drugim elementem zamówienia jest dostawa stosownej infrastruktury do ładowania. W Radomiu życzą sobie dwóch szybkich ładowarek pantografowych, każda o mocy 300 kW, zlokalizowanych na pętlach Os. Południe, przy ulicy Sycyńskiej oraz Os. Gołębiów, przy ul. Andersa. Poza tym dostawca będzie musiał dostarczyć dziesięć stanowisk wolnego ładowania na zajezdni. Chodzi o cztery ładowarki dwustanowiskowe (2x40 kW) i dwie jednostanowiskowe (40 kW).
Jedyną ofertę na początku kwietnia złożył Solaris, który zaproponował cenę 31,968 mln zł brutto. Przed majówką, 26 kwietnia, Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu zaakceptował ofertę Solarisa. Autobusy mają zostać dostarczone do Radomia do 15 czerwca przyszłego roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.