Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Solaris wybrany w Radomiu i we Włocławku

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-05-08 16:50
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Solaris wybrany w Radomiu i we Włocławku
fot. MZDiK Radom
Solaris zdobył ostatnio dwa zamówienia – na dostawy 10 elektrobusów z systemem ładowania w Radomiu oraz czterech autobusów spalinowych z opcją na kolejne cztery we Włocławku. W obu przypadkach Solaris był jedynym startującym.

Przedmiotem ogłoszonego pod koniec lutego przetargu MPK Włocławek jest dostawa czterech autobusów niskopodłogowych klasy maxi. Opcja z kolei przewiduje dostawy czterech kolejnych pojazdów. Zamawiający wymaga autobusów o długości 11,8-12,5 m, wyposażonych w trzy pary drzwi w układzie 2-2-2 i mogących pomieścić min. 83 podróżnych, w tym min. 28 na miejscach siedzących. Wymagany jest silnik diesla o mocy min. 225 kW, spełniający normę Euro 6. Pojazdy mają być pozbawione stopni w wejściach oraz stopni poprzecznych, a wysokość wejścia powinna znajdować się na wysokości 300-360 mm. Pojazdy mają być wyposażone w klimatyzację, kasowniki, wyświetlacze, monitoring, nagłośnienie z radioodtwarzaczem CD, ogranicznik prędkości (do 75 km/h z możliwością regulacji), system liczenia pasażerów, chromoniklowe poręcze z podświetleniem LED, a także co najmniej cztery ładowarki USB.

Na początku kwietnia minął termin składania ofert. Wystartował jedynie Solaris Bus&Coach, który zaoferował 4,575 mln zł brutto za zamówienie podstawowe i 9,149 mln zł brutto za całość. We wtorek 7 maja zamawiający oficjalnie zaakceptował ofertę Solarisa. Zamówienie podstawowe powinno zostać wykonane do 12 grudnia 2019 r., a opcjonalne – do końca lipca 2020 r., przy czym zamawiający musi poinformować o skorzystaniu z opcji do końca tego roku.

Rozstrzygnięty został też przetarg w Radomiu. Przedmiotem zamówienia jest dziesięć 12-metrowych autobusów elektrycznych. Pojazdy mają być ładowane zarówno metodą plug-in jak i pantografem. Drugim elementem zamówienia jest dostawa stosownej infrastruktury do ładowania. W Radomiu życzą sobie dwóch szybkich ładowarek pantografowych, każda o mocy 300 kW, zlokalizowanych na pętlach Os. Południe, przy ulicy Sycyńskiej oraz Os. Gołębiów, przy ul. Andersa. Poza tym dostawca będzie musiał dostarczyć dziesięć stanowisk wolnego ładowania na zajezdni. Chodzi o cztery ładowarki dwustanowiskowe (2x40 kW) i dwie jednostanowiskowe (40 kW).

Jedyną ofertę na początku kwietnia złożył Solaris, który zaproponował cenę 31,968 mln zł brutto. Przed majówką, 26 kwietnia, Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu zaakceptował ofertę Solarisa. Autobusy mają zostać dostarczone do Radomia do 15 czerwca przyszłego roku.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Translub z Lubonia z ofertą od Solarisa

Komunikacja

Translub z Lubonia z ofertą od Solarisa

Witold Urbanowicz 17 kwietnia 2019

Warszawa. Jak będą wyglądać pierwsze solarisy CNG dla stolicy

Komunikacja

Warszawa. Jak będą wyglądać pierwsze solarisy CNG dla stolicy

Jakub Dybalski 11 kwietnia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5