Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Solaris sprzedał w 2017 r. 1397 autobusów. W tym ma być 1550

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2018-02-06 13:41
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Solaris sprzedał w 2017 r. 1397 autobusów. W tym ma być 1550
Fot. Solaris
Solaris sprzedał w 2017 r. 1397 autobusów. W tym ma być 1550
Solaris sprzedał w 2017 r. 1397 autobusów. W tym ma być 1550
Solaris sprzedał w 2017 r. 1397 autobusów. W tym ma być 1550
Solaris sprzedał w 2017 r. 1397 autobusów. W tym ma być 1550
Solaris sprzedał w 2017 r. 1397 autobusów. W tym ma być 1550
Solaris pochwalił się wynikami produkcji i sprzedaży autobusów w zeszłym roku. W Polsce firma z Bolechowa nie ma sobie równych i zgarnia połowę rynku, trzy razy więcej niż drugi w kolejności Mercedes. Za granicą coraz mocniej korzysta na elektrycznej rewolucji w transporcie publicznym i na tym, że największych rywali wyprzedza o kilka lat.

W zeszłym roku Solaris wyprodukował 1397 autobusów. – Obiecywaliśmy pani prezes Olszewskiej 1400, więc może być nieco niezadowolona – mówił pół żartem wiceprezes Zbigniew Palenica. 445 pojazdów sprzedano w Polsce, a resztę za granicą, z czego najwięcej trafiło do Włoch (225), Niemiec (200) i Norwegii (109). Przychód wyniósł 1,85 mld zł.
 
W Polsce, na blisko tysiąc autobusów miejskich sprzedanych w zeszłym roku, Solaris dostarczył 442 (pozostałe trzy pojazdy to autobusy międzymiastowe) co daje mu 51 proc. udziału w rynku. Firma chwali się, że już 15. rok z rzędu jest liderem nad Wisłą i ma czym, bo to mniej więcej trzy razy więcej sprzedanych autobusów miejskich niż Mercedes i sześć razy więcej niż MAN.

Elektryczna Europa

Solaris pierwszy autobus elektryczny wyprodukował ponad dekadę temu. Od tego czasu sprzedał 127 takich pojazdów, z czego 63 w zeszłym roku. 48 z nich w 2017 r. trafiło do polskich odbiorców. Ale nie tylko w Polsce, gdzie miasta wykorzystują fundusze unijne na elektromobilność i ruszył rządowy program budowy autobusu elektrycznego, ale też w Europie miasta przestawiają się na tego rodzaju napęd w komunikacji miejskiej. O ile jeszcze w 2015 r. na całym Starym Kontynencie zamówiono 248 elektrobusów, a rok później 376 elektrobusów, to już w zeszłym roku pojazdów z takim napędem zamówiono 1051.

Co więcej, według danych UITP, czeka nas w ciągu nieco ponad dekady rewolucja elektrobusowa w Europie. Prognozy na 2020 r. przewidują że w miastach 52 proc. autobusów będzie miało napęd dieslowski, a 18 proc. elektryczny (15 proc. – gazowy, 9 proc. – hybrydowy, 2 proc. – wodorowy). W 2030 r. te wartości się odwrócą i połowa autobusów będzie jeździła na prąd, a tylko 9 proc. na olej napędowy (15 proc. – napęd na gaz, 13 proc. – hybrydowy, 9 proc. – wodorowy).

– Te dane pokazują, że zmiany mają zajść bardzo szybko. Ale to możliwe. Dziś w Europie ok. 2,5 tys. miejskich autobusów, ma jakiegoś rodzaju napęd elektryczny. Chodzi i o autobusy elektryczne i o hybrydowe i o trolejbusy – stwierdził Palenica.

Co nowego w tym roku

W 2018 r. Solaris przygotowuje trzy premiery. – Pierwszym z planowanych pojazdów jest nowy Solaris Trollino 24. Będzie to pojazd dwuprzegubowy o długości 24 metrów. Na początku powstanie w wersji trolejbusowej, ale docelowo ma on stanowić platformę także dla dwuprzegubowych autobusów elektrycznych i hybrydowych. Kolejne dwie premiery planowane na ten rok to nowy Solaris Urbino 12 z wodorowym ogniwem paliwowym oraz niskowejściowy nowy Solaris Urbino 12 LE, którego zaletą mają być niskie koszty eksploatacji. Robocza nazwa tego modelu to „Lite”. Premiery tych pojazdów planujemy na drugą połowę roku – mówi dr inż. Dariusz Michalak, wiceprezes firmy Solaris.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Solaris zapowiada 12-metrowe autobusy na wodór oraz w wersji lite

Mobilność

Solaris zapowiada 12-metrowe autobusy na wodór oraz w wersji lite

Witold Urbanowicz 06 lutego 2018

Solaris dostarczył 12 autobusów elektrycznych do Bergamo

Komunikacja

Solaris dostarczył 12 autobusów elektrycznych do Bergamo

jd/inf. pras. 05 lutego 2018

Częstochowa kupuje 12 autobusów. Dlaczego nie dodatkowe solarisy?

Prawo & Finanse

Częstochowa kupuje 12 autobusów. Dlaczego nie dodatkowe solarisy?

Dominik Wójcik 05 lutego 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS