Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Solaris prezentuje autobus Urbino 15 LE electric. Światowa premiera

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-10-20 13:09
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Solaris prezentuje autobus Urbino 15 LE electric. Światowa premiera
fot. Solaris
Solaris prezentuje autobus Urbino 15 LE electric. Światowa premiera
Solaris prezentuje autobus Urbino 15 LE electric. Światowa premiera
Solaris prezentuje autobus Urbino 15 LE electric. Światowa premiera
Solaris prezentuje autobus Urbino 15 LE electric. Światowa premiera
Solaris prezentuje autobus Urbino 15 LE electric. Światowa premiera
Solaris prezentuje autobus Urbino 15 LE electric. Światowa premiera
Solaris prezentuje autobus Urbino 15 LE electric. Światowa premiera
Solaris wirtualnie zaprezentował nowy model elektrobusu – Urbino 15 LE electric. To trzyosiowy, niskowejściowy pojazd, który – dzięki zwiększonemu zasięgowi – ma być dostosowany do obsługi tras pozamiejskich i międzymiastowych.

Solaris od lat rozwija segment pojazdów elektrycznych. – Już od ponad 10 lat sprzedajemy elektrobusy. To ponad 1000 pojazdów do 18 krajów – podkreśla Petros Spinaris z zarządu Solarisa. Jak wskazuje, firma oferuje najbardziej bogaty koszyk dostępnych produktów – od pojazdów 9-metrowych po pojazdy 24-metrowe, w różnych wariantach, z różnymi opcjami ładowania.

Nowością jest Urbino 15 LE electric, który – z uwagi na pandemię koronawirusa – został dziś zaprezentowany wirtualnie. – Koncentrujemy się na transporcie elektrycznym i tego będziemy się trzymać. Dzisiejsza premiera jest wyjątkowa. Jesteśmy pionierami, przedstawiając ten autobus. Pojazd, który pokazujemy, wprowadza elektryczny transport poza granice miasta – dzięki pojemnym bateriom – mówi Javier Calleja, prezes zarządu.

Autobus, jak podkreśla producent, może być homologowany zarówno w I, jak i II klasie. Sercem pojazdu jest centralny silnik elektryczny o mocy 300 kW, wyposażony z technologię SiC. Silnik chłodzony jest cieczą, a napęd przenoszony jest na drugą oś pojazdu. Autobus wyposażony jest w baterie Solaris High Energy +. Przewidziano pakiet sześciu baterii o łącznej pojemności 470 kWh (cztery packi zamontowano w tylnej części pojazdu, dwa zaś są umieszczone na dachu). – Zasięg zależy od wielu kwestii. Ile jest baterii, ilu pasażerów przewozimy, jaka jest pogoda. Gwarantujemy 250 km pod koniec cyklu eksploatacji baterii bez względu na warunki. W idealnych warunkach – nawet 350 km – mówi Spinaris. Solaris oferuje szeroką gamę możliwych rozwiązań, jeżeli chodzi o ładowanie. Przewidziano ładowanie poprzez gniazdu plug-in, możliwe w czterech miejscach bądź ładowanie dynamiczne za pomocą pantografu (dwa rozwiązania). Producent oferuje też po raz pierwszy gniazda przystosowane do mocy 260 kW.

Pojazd oferowany jest w wersji dwu- i trzydrzwiowej. Przewidziano 51-65 miejsc siedzących. Producent wskazuje też na szereg rozwiązań dotyczących właściwości ruchowych pojazdu i wsparcia kierowcy. To trzecia oś skrętna, kamery zastępujące lusterka, system Mobileye Shield +, wykrywający pieszych i rowerzystów, panele dotykowe, automatycznie załączane światła i wycieraczki, długie światła i doświetlanie skrętów w trudnych warunkach, piasecznice.



Elektrobus jest już dostępny w sprzedaży. – Jesteśmy gotowi do rozpoczęcia produkcji seryjnej nowych autobusów 15 LE electric. Dostarczamy infrastrukturę, współpracujemy z miastami, staramy się zrozumieć ich potrzeby i dobieramy najlepsze rozwiązania – mówi Spinaris. Wspomina tutaj o systemie zarządzania flotą czy serwisie posprzedażowym.

Dostawy pierwszych pojazdów zaplanowano na przyszły rok. Pierwsze egzemplarze mają trafić do Norwegii. – Mamy w Norwegii rozległą sieć autobusów podmiejskich i ekspresowych. Podróż nimi jest tańsza niż innymi środkami transportu, dlatego też wielu pasażerów korzysta z autobusów. Każdy kraj ma inną specyfikę. Stworzenie gęstej siatki połączeń jest wyzwaniem, a prezentowany autobus odpowiada na potrzeby. Autobus może przejechać na jednym ładowaniu kilkaset km – podkreśla Sverre Skaar, dyrektor zarządzający Solaris Norge.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Drugie życie niemieckich Tatr w Dnieprze

Przestrzeń

Drugie życie niemieckich Tatr w Dnieprze

Witold Urbanowicz 20 października 2020

Metro: Dodatkowe ekrany informacyjne na ursynowskim odcinku

Przestrzeń

Metro: Dodatkowe ekrany informacyjne na ursynowskim odcinku

Redakcja 20 października 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5