Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PARTNERZY DZIAŁU


Komunikacja

Solaris: Pierwsze dostawy Urbino mild hybrid w Niemczech

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2022-02-23 12:43
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Solaris

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Solaris: Pierwsze dostawy Urbino mild hybrid w Niemczech
fot. Solaris
W ostatnich tygodniach rozpoczęły się dostawy Solarisów Urbino w wersji mild hybrid do Niemiec. Odbiorcą tych pojazdów jest przewoźnik miasta Hanau Hanauer Straßenbahn. W ramach zawartej w zeszłym roku umowy do Hanau docelowo trafi 16 pojazdów z elektryczno-spalinowym systemem mild hybrid.

We wtorek, 8 lutego 2022 roku, operator transportu miejskiego Hanauer Straßenbahn odebrał pierwsze dwa Solarisy Urbino w wersji mild hybrid. Zgodnie z zapisami umowy, zawartej w kwietniu 2021 roku, do Hanau docelowo trafi 16 pojazdów z napędem mild hybrid: dziewięć o długości 12 metrów oraz siedem o długości 18 metrów. Dostawy zakończą się w 2023 roku.

W autobusach zastosowano technologię mild hybrid. Silnik spalinowy o mocy 220 kWh jest wspomagany przez tzw. maszynę elektryczną (48 V), która pracuje jako generator prądu. Maszyna elektryczna pozwala odciążyć pracę silnika spalinowego, co przekłada się na uzyskanie oszczędności paliwa oraz redukcję emisji spalin. Rozwiązanie mild hybrid stanowi naturalne rozwinięcie technologii rekuperacyjnej. Swoje zastosowanie znajduje zwłaszcza w dwóch manewrach: podczas przyspieszania i hamowania autobusu. To właśnie podczas hamowania, w procesie rekuperacji, system odzyskuje i magazynuje energię. Pozyskana energia jest przechowywana w magazynie energii, a następnie wykorzystywana, gdy silnik jest bardziej obciążony – w trakcie przyspieszania. Maszyna pracuje wtedy jako silnik elektryczny. W efekcie, pojazdy typu mild hybrid emitują mniej zanieczyszczeń i są bardziej przyjazne dla środowiska.

W pojeździe przewidziano system MobilEye Shield+. System ten pozwala wyeliminować tzw. martwe pole i sygnalizuje kierowcy, gdy w otoczeniu pojazdu pojawia się nagle przechodzień czy rowerzysta. Trzy kamery – jedna przednia i dwie boczne – będą ostrzegały kierowcę za każdym razem, gdy w pobliżu autobusu znajdzie się niespodziewany obiekt. Przewoźnik Hanauer Straßenbahn zdecydował się również na kabinę kierowcy typu zamkniętego, gwarantującą pełen komfort pracy kierowcy, jak i zmniejszenie cyrkulacji powietrza z przestrzeni pasażerskiej. Pasażerowie będą mogli podczas jazdy skorzystać z nowoczesnego oświetlenia LED, zabudowanych gniazd USB oraz klimatyzacji.

Hanauer Straßenbahn to stały odbiorca pojazdów Solarisa. W trakcie trwającej już 9 lat współpracy do przewoźnika dostarczono 42 autobusy z rodziny Urbino. Przekazane w tym tygodniu Urbino 12 mild hybrid to pierwsze pojazdy tego typu nie tylko w Hanau, ale i w całych Niemczech. Ten mający premierę w 2020 roku niskoemisyjny model znalazł odbiorców również w Hiszpanii i Polsce.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5