Tylko Solaris chce dostarczyć 5 autobusów elektrycznych o długości 12 metrów do Inowrocławia, a oferta producenta z Bolechowa mieści się w budżecie samorządu. Pojazdy mają zostać dostarczone w ciągu roku od zawarcia umowy.
Inowrocław prowadzi
przetarg na zakup pięciu 12-metrowych autobusów elektrycznych mieszczących minimum 70 osób z czego 20 na miejscach siedzących. Napęd autobusów zapewni centralny silnik elektryczny o maksymalnej mocy na poziomie co najmniej 160 kW. Baterie pojazdów mają mieć pojemność energetyczną użytkową na poziomie minimum 250 kWh i mają być zdolne do pokonania co najmniej 200 kilometrów przy pełnym obciążeniu. Ładowanie magazynu energii będzie odbywało się poprzez złącze plug-in jak i poprzez tzw. pantograf odwrócony z mocą od 150 do 300 kW.
W postępowaniu minął termin składania ofert. Jedyną firmą, która chce dostarczyć nowe autobusy do Inowrocławia jest Solaris, który wycenił dostawę pojazdów na 15,836 mln złotych brutto, co mieści się w budżecie Inowrocławia określonym na prawie 15,929 mln złotych brutto.
Wraz z pojazdami miasto chce zakupić trzy dwustanowiskowe ładowarki zajezdniowe o charakterze plug-in, o mocy 120 kW każda.
Autobusy mają zostać dostarczone w ciągu 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy, natomiast dostawa ładowarek ma mieć miejsce w ciągu 11 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
Do tej pory trzon floty MPK Inowrocław stanowiły różne odmiany (hybrydowa, elektryczno-hybrydowa, elektryczna) autobusów Volvo. Producent zmienił jednak sposób działania i
wycofał się z produkcji całych pojazdów na rzecz nadwozi.