Prototypowe Tramino – wcześniej przez lata dzierżawione przez MPK Poznań – wróciło do Solarisa. Producent, który już nie zajmuje się tramwajami, rozważa sprzedaż pojazdu na rynku wtórnym.
Solaris Tramino S100 nr tab. 560 – pierwsze, prototypowe Tramino, które wyprodukował Solaris – wróciło w połowie września do właściciela. – Pojazd obecnie przebywa na terenie naszej firmy po okresie wynajmu przez MPK Poznań, które wzbogaciło w ostatnim czasie swoją flotę o nowe niskopodłogowe tramwaje – mówi Mateusz Figaszewski, rzecznik prasowy Solarisa.
Pojazd, który powstał we współpracy z Autosanem i MPK-Łódź, został zaprezentowany po raz pierwszy w 2009 r. podczas targów Trako. W 2010 r. rozpoczął testy w Poznaniu, a w kolejnym roku zaczął być wykorzystywany liniowo. MPK Poznań, które później dzierżawiło pojazd, przypomina, że tramwaj był prototypem, zaprojekowanym do przetestowania w warunkach eksploatacyjnych zastosowanych rozwiązań technicznych – w tym superkondensatorowych zasobników energii.
– Jazdy testowe w Poznaniu przeprowadzone przed dostawą seryjnych tramwajów dla Poznania, pozwoliły producentowi na skorygowanie niektórych rozwiązań na podstawie własnych spostrzeżeń i uwag MPK. Dzięki udostępnieniu tramwaju do jazd z pasażerami możliwe było także zebranie uwag pasażerów i dokonanie oceny, na ile tramwaj odpowiada ich potrzebom – informuje Agnieszka Smogulecka, rzecznik prasowy MPK.
Po raz ostatni, jak informuje MPK, tramwaj wyjechał na trasę w sierpniu 2018 r. – Podczas jazd testowych i przez większą część trwania umowy dzierżawy, tramwaj sprawował się bardzo dobrze – zapewnia Smogulecka.
Jaki los czeka pierwszy tramwaj z rodziny Tramino? – Rozważamy możliwość sprzedaży tego pojazdu na rynku wtórnym. Rozpatrujemy kilka otrzymanych wstępnych ofert, ale ostateczne decyzje jeszcze nie zapadały – mówi Mateusz Figaszewski z Solarisa. Jeśli ten wariant się zmaterializuje, prototypowe Tramino będzie zarazem ostatnim tramwajem, jaki sprzeda Solaris. Producent autobusów i trolejbusów – przed tym jak stał się częścią hiszpańskiej Grupy CAF – sprzedał część tramwajową Stadlerowi.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.