Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Solaris na Busworld 2023: Będziemy gotowi na produkcję podmiejskich elektrobusów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
09-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
09-10-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Solaris na Busworld 2023: Będziemy gotowi na produkcję podmiejskich elektrobusów
Fot. M. SzymajdaWnętrze jednego z miejskich elektryków Solarisów na Busworld 2023
Na targach Busworld 2023 w Brukseli swoje elektryczne niskowejściowe autobusy podmiejskie pokazał MAN i Iveco, budowę takiego pojazdu zapowiedział Daimler Buses. Także Solaris zamierza wejść w ten segment z zupełnie nowym pojazdem. Kiedy?

Wprowadzenie nowych baterii NMC3 o większej gęstości, a więc także większych możliwościach skupienia energii dla większego zasięgu, pojawia się perspektywa budowy pojazdów elektrycznych, które przejeżdżają większe dystanse. Autobusy elektryczne będą więc coraz częściej wyjeżdżać poza miasto. Producenci muszą być gotowi do budowy pojazdów niskowejściowych, najpopularniejszych w segmencie aut podmiejskich, obsługujących suburbia, znajdujących zastosowanie także np. w polskich PKS.

Konkurencja coraz silniejsza

Jednym z ciekawszych produktów pokazanych na targach był niskowejściowy (płaska podłoga jest w pierwszych i drugich drzwiach, a dalej znajdują się schody i siedzenia na podestach) MAN i oraz świetnie znany polskim operatorom podmiejskim Crossway. Oba pokazano w wydaniu elektrycznym, podobnie jak Scanię z zabudową nadwozia autorstwa hiszpańskiej firmy Castrosua.

– Dostrzegamy potencjał na tym rynku, to jeden z zaplanowanych kierunków naszego rozwoju. We wrześniu powołaliśmy na stanowisko szefa nowej dywizji naszej firmy, odpowiadającej za rynek interurban, Lucę Cordiviolę, człowieka z niezwykle bogatym doświadczeniem w tym segmencie. Chcemy wykorzystać nasze doświadczenia z budowy miejskich elektryków i wkrótce zacząć proponować je klientom – powiedział Javier Iriarte, prezes Solaris Bus.

Takich pojazdów nie zobaczymy jednak prędko, opracowywana będzie bowiem zupełnie nowa platforma do nich budowy (nie jak dotychczasowe próby budowy takich pojazdów, bazujące na miejskim modelu Urbino). Nowy pojazd zobaczymy zapewne za kilkanaście miesięcy. Warto przypomnieć, że Solaris w przeszłości sprzedawał niskowejściowe pojazdy, ale ich produkcja, w przeciwieństwie do autobusów Urbino (miejskich) nigdy nie okazała się wielkim sukcesem.

Rynek czeka na podmiejskiej elektryki

Czy gra jest warta świeczki? Zdecydowanie tak, bo takich autobusów szuka bogaty rynek skandynawski. Zapewne za około 2 lata, w związku z kolejnymi postępami w budowie baterii, będzie możliwość kursowania takich pojazdów przez całą dobę, bez konieczności doładowywania baterii w ciągu dnia, ze zjazdami z trasy. Nawet jeśli taka konieczność będzie - Skandynawowie mogą korzystać w tym celu z bogatej sieci ładowarek miejskich przewoźników w aglomeracjach.

Przy okazji prezentacji na Busworld w Brukseli, Solaris zapowiedział, że do 2045 roku cała produkcja pojazdów w zakładach firmy będzie odbywać się bezemisyjnie.

Więcej o autobusach Solarisa, które mogliśmy oglądać w Brukseli piszemy w tekście „Busworld 2023. Nowy przegubowiec Solarisa na wodór i pożegnanie z wieżą” 
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Scania na Busworld 2023 z nadwoziami innych producentów [zdjęcia]

Komunikacja

Scania na Busworld 2023 z nadwoziami innych producentów [zdjęcia]

Michał Szymajda 13 października 2023

Iveco na Busworld 2023. Nowy elektryczny Crossway i wodorowy E-way [zdjęcia]

Komunikacja

Zobacz również:

Scania na Busworld 2023 z nadwoziami innych producentów [zdjęcia]

Komunikacja

Scania na Busworld 2023 z nadwoziami innych producentów [zdjęcia]

Michał Szymajda 13 października 2023

Iveco na Busworld 2023. Nowy elektryczny Crossway i wodorowy E-way [zdjęcia]

Komunikacja

MAN z elektryczną dziesiątką i podmiejskim e-busem na Busworld [zdjęcia]

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Scania na Busworld 2023 z nadwoziami innych producentów [zdjęcia]

Komunikacja

Scania na Busworld 2023 z nadwoziami innych producentów [zdjęcia]

Michał Szymajda 13 października 2023

Iveco na Busworld 2023. Nowy elektryczny Crossway i wodorowy E-way [zdjęcia]

Komunikacja

Zobacz również:

Scania na Busworld 2023 z nadwoziami innych producentów [zdjęcia]

Komunikacja

Scania na Busworld 2023 z nadwoziami innych producentów [zdjęcia]

Michał Szymajda 13 października 2023

Iveco na Busworld 2023. Nowy elektryczny Crossway i wodorowy E-way [zdjęcia]

Komunikacja

MAN z elektryczną dziesiątką i podmiejskim e-busem na Busworld [zdjęcia]

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5