Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Solaris na Busworld 2019 w 100% elektryczny [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Autor:

Michał Szymajda

Data publikacji:
2019-10-17 15:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Solaris na Busworld 2019 w 100% elektryczny [zdjęcia]
Fot. ms, transport-publiczny.pl
Solaris na Busworld 2019 w 100% elektryczny [zdjęcia]
Solaris na Busworld 2019 w 100% elektryczny [zdjęcia]
Solaris na Busworld 2019 w 100% elektryczny [zdjęcia]
Solaris na Busworld 2019 w 100% elektryczny [zdjęcia]
Solaris na Busworld 2019 w 100% elektryczny [zdjęcia]
Solaris na Busworld 2019 w 100% elektryczny [zdjęcia]
Solaris na Busworld 2019 w 100% elektryczny [zdjęcia]
Solaris na Busworld 2019 w 100% elektryczny [zdjęcia]
Solaris na Busworld 2019 w 100% elektryczny [zdjęcia]
Solaris na Busworld 2019 w 100% elektryczny [zdjęcia]
Solaris na Busworld 2019 w 100% elektryczny [zdjęcia]
Solaris na Busworld 2019 w 100% elektryczny [zdjęcia]
Solaris na Busworld 2019 w 100% elektryczny [zdjęcia]
Solaris na Busworld 2019 w 100% elektryczny [zdjęcia]
Solaris na Busworld 2019 w 100% elektryczny [zdjęcia]
Solaris na Busworld 2019 w 100% elektryczny [zdjęcia]
Rozpoczęły się największe targi branży autobusowej w Europie. Busworld odbywa się w tym roku po raz pierwszy w Brukseli, a nie w Kortrijk. Solaris zdążył już dziennikarzy przyzwyczaić do bardzo ciekawych prezentacji i premier podczas tych targów. Żaden z trzech autobusów pokazanych w Belgii nie ma silnika spalinowego.

Pojazd, który zrobił największe wrażenie na dziennikarzach, to oczywiście 24-metrowy Solaris Trollino. Wyprodukowany na razie w jednym egzemplarzu kolos jeździł już wcześniej w ramach testów po ulicach Gdyni. Pokazany na targach w Brukseli otrzymał nowy design, znany m.in. z Krakowa. Czoło pojazdu upodabnia go do tramwaju i też taka ma być jego funkcja: przewóz dużej liczby pasażerów.

– Z każdym rokiem zwiększa się liczba korków w miastach, rośnie emisja CO2. Musimy lepiej wykorzystywać pojazdy komunikacji miejskiej. Użytkowanie długich pojazdów dwuprzegubowych wydaje się lepszym rozwiązaniem niż użycie dwóch pojazdów, które kosztują więcej i muszą być obsługiwane przez dwóch kierowców – powiedział Javier Calleja, prezes Solaris Bus and Coach.

Szef Solarisa nie ukrywał, że 24-metrowy pojazd to rozwiązanie dla większych miast i alternatywa dla budowy systemów tramwajowych zwłaszcza tam, gdzie ich jeszcze nie ma. Gigabus Solarisa jest trolejbusem, ale jak zapewnia Mateusz Figaszewski, platforma jest na tyle uniwersalna, że będzie mogła być zarówno hybrydowa jak i elektryczna, bez pantografów. Natomiast wersja z napędem spalinowym – już nie powstanie.

Wodorowy Solaris i nowy przegubowy elektryk

Drugi z zaprezentowanych pojazdów to autobus wodorowy, który 4 miesiące temu można było już zobaczyć na tarach UITP w Sztokholmie. Jego budowa to efekt 5-letnich doświadczeń z wodorowymi ogniwami, które wspomagały m.in. ryskie trolejbusy czy autobusy elektryczne w Hamburgu. W Solarisie Urbino 12 Hydrogen wodór stanowi samodzielne źródło energii do autobusu. Energia elektryczna produkowana na pokładzie pojazdu z wodoru bezpośrednio napędza silniki elektryczne, a nadwyżka prądu jest magazynowana w baterii.

Trzeci autobus również jest w 100% elektryczny. 18-metrowy przegubowiec posiada nowe rozwiązanie bateryjne, które jest trzecim, obok „Solaris High Power” i „Solaris High Energy” rozwiązaniem. Nazywa się „High Energy +”, jest efektem współpracy Solarisa i BMZ Poland. W autobusie pojemność jednej paczki baterii to 79kWh, a jest ich łącznie 7. Dzięki temu przegubowy autobus w każdych warunkach pogodowych i drogowych przejedzie spokojnie 200 kilometrów.

Spokojne wnętrze i spokojna przyszłość Solarisa

O ile design nowych pojazdów Solarisa na zewnątrz jest odważny i wyznacza nowe trendy wzornictwa, do czego firma nas przyzwyczaiła, to wewnątrz jest dość wyważony. Linie proste zastąpiły obłe sufity, kolorystyka poręczy, ścian bocznych nie męczy oka potencjalnego pasażera. Wszystko jest maksymalnie proste i ergonomiczne. To z resztą trend, który zaczyna dominować u producentów autobusów, co widać także u innych wielkich producentów.

Solaris może się pochwalić rekordową liczbą pojazdów elektrycznych sprzedanych w Europie. Jeździ ich obecnie aż 2200. 5 lat temu było ich 11 razy mniej, co pokazuje wyraźnie jaki trend panuje w Europie.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

Pierwsza elektryczna dorożka w Wiedniu

Mobilność

Pierwsza elektryczna dorożka w Wiedniu

27 października 2019

Drogowe przypadki Artura Zawiszy

Komunikacja

Drogowe przypadki Artura Zawiszy

26 października 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5