Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Solaris, mocny w autobusach, jest potęgą trolejbusową

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2015-04-16 11:45
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
biznes.newseria.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Solaris, mocny w autobusach, jest potęgą trolejbusową
Solaris Trollino 15Fot. Solaris
– Trolejbusy to każdego roku od kilku do kilkunastu procent w strukturze naszej sprzedaży. Nasz udział w europejskim rynku tych pojazdów w 2014 r. sięgnął 70 proc. – wyjaśnia w rozmowie z serwisem Newseria Biznes Marcin Figaszewski, rzecznik prasowy Solarisa.

– W Polsce trolejbusy, które są ekologicznym i zeroemisyjnym środkiem transportu, jeżdżą tylko w trzech miastach. W Gdyni, Lublinie i w Tychach – wskazuje Figaszewski w rozmowie z newserią.pl. – Ale w Europie to popularny środek transportu, który jest alternatywą dla autobusu czy tramwaju.

Solarisy Trollino jeżdżą m.in. w Tallinnie, Rydze, Kownie, Budapeszcie, Debreczynie, Cagliari i Neapolu. Rzecznik firmy przyznaje, że w tym segmencie rynek zagraniczny jest dla niej dużo ważniejszy niż polski.

Elektryki na topie

Ale i w segmencie autobusów Solaris radzi sobie dobrze, tym bardziej, że wyczuł koniunkturę na napęd przyjazny środowisku. – W ostatnim czasie możemy obserwować coraz większe zainteresowanie pojazdami całkowicie bezemisyjnymi. Mam na myśli przede wszystkim autobusy elektryczne. Pierwsze tego typu pojazdy sprzedaliśmy także na rynku polskim. Autobusy pojechały do Jaworzna, Ostrołęki, Warszawy i Inowrocławia – wskazuje. W sumie w zeszłym roku producent sprzedał 26 takich pojazdów. Na tym nie musi się skończyć, bo Warszawa poza już zakupionymi dziesięcioma pojazdami, planuje podobne przetargi ogłosić w tym i przyszłym roku. Jaworzno do 2017 r. chce kupić do 25 takich pojazdów.

– Już niebawem stanie się codziennością to, że w centrach naszych miast będą poruszały się głównie pojazdy bezemisyjne, a wjazd do centrów dużych aglomeracji będzie ograniczony dla prywatnego transportu pasażerskiego – mówi Figaszewski i wspomina, że elektryczne autobusy są sprzedawane też za granicę. Głównie do miast w Niemczech, ale zainteresowanie jest też z Austrii, Czech, Szwecji a nawet z Hiszpanii.

Tramwaje dla Niemiec

W przypadku Niemiec Figaszewski chwali się też trzecią gałęzią produkcji firmy, czyli tramwajami. Sprzedaż tego środka transportu u naszych zachodnich sąsiadów jest dużo trudniejsza niż w przypadku autobusów. Tramwaj musi przejść szereg testów, uzyskać homologację. A Solaris jest jedyną polską firmą, która ją ma. Nawet bydgoskiej Pesie, na pierwszy rzut oka dużo bardziej doświadczonej jeśli chodzi o ten środek transportu, się to nie udało. Tramino jeżdżą w Jenie, Brunszwiku, a w tym roku Solaris rozpoczął dostawy do Lipska.

Wi-Fi i gniazdko USB

Figaszewski przyznaje, że nie ma różnicy między pojazdami, które firma dostarcza na rynek polski i zagraniczny. – O ile jeszcze kilkanaście lat temu można było zauważyć różnicę w wyposażeniu pojazdów, o tyle dzisiaj te różnice nie mają zupełnie związku z krajami, do których je dostarczamy. Wiele miast w Polsce ma dużo lepiej wyposażone autobusy komunikacji miejskiej, np. w różne systemy liczenia pasażerów czy inne systemy informacji pasażerskiej. Standardem powoli staje się wyposażenie pojazdu w bezprzewodowy Internet, a hitem w ostatnim czasie, wymaganym coraz częściej przez zamawiających, są gniazdka USB do ładowania urządzeń mobilnych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Solarisem  na podbój Europy. Nagroda na KTP 2014

Komunikacja

Solarisem na podbój Europy. Nagroda na KTP 2014

Witold Urbanowicz 17 września 2014

Solaris dostarczył już 10 tysięcy pojazdów

Komunikacja

Solaris dostarczył już 10 tysięcy pojazdów

Witold Urbanowicz 17 marca 2014

Solaris: To był rekordowy rok

Komunikacja

Solaris: To był rekordowy rok

Witold Urbanowicz 05 lutego 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5