ZTM w Lublinie otworzył oferty w przetargu na dostawy 20 autobusów elektrycznych o długości 12 m z systemem ładowania. O zamówienie ubiegają się dwa podmioty. Lublin, aby wybrać którąkolwiek z propozycji, będzie musiał podnieść budżet.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 20 autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ładowania. Zamawiający wymaga pojazdów fabrycznie nowych, klasy maxi. W skład zamówienia dochodzi też dostawa 11 sztuk ładowarek małej mocy (w tym 9 szt. ładowarek dwustanowiskowych o mocy większej lub równej 80 kW (2 x 40 kW) i 2 sztuki ładowarek mobilnych o mocy większej lub równej 40 kW). Wykonawca ma też dostarczyć i uruchomić na pętli Choiny jeden punkt ładowania, w skład którego wchodzą m.in. 4 sztuki ładowarek dużej mocy (ok. 450 kW) umożliwiających ładowanie autobusów EV poprzez złącze pantografowe lub wtyczkę.
Długość autobusu określono na 11,5-12,5 m. Przewidziano drzwi w układzie 2-2-2. Pojazdy powinny pomieścić co najmniej 70 pasażerów, w tym 27 na miejscach siedzących. Pojazdy powinny być wyposażone w klimatyzację, kasowniki, system informacji pasażerskiej, zliczania pasażerów, nagłośnienie, biletomat na monety i karty. Przewidziano też trzy podwójne porty USB.
Wymagany jest jeden centralny silnik zabudowany przed osią napędową napędzający most napędowy lub dwa silniki trakcyjne zabudowane w osi napędowej, z których każdy napędza jedno koło. Całkowita moc silnika bądź silników wynosić ma co najmniej 150 kW. Źródłem energii do napędu trakcyjnego muszą być baterie litowo-jonowe. Dzienny przebieg autobusu określono na 300 km przy długości pokonywanej pomiędzy kolejnymi doładowaniami 40 km.
Dzisiaj (30 lipca) minął termin składania ofert. O zamówienie ubiegają się dwa podmioty. Solaris zaproponował 60,5 mln zł brutto, natomiast Ursus Bus – 58,0 mln zł brutto Obie oferty przekraczają budżet zamawiającego wynoszący niespełna 53 mln zł brutto. Solaris zaoferował dłuższą, 60-miesięczną gwarancję na cały pojazd bez limitu kilometrów (przy 48 miesiącach Ursusa), natomiast Ursus Bus zgłosił lepsze gwarancje na baterie trakcyjne (120 zamiast 84 miesięcy) oraz silnik trakcyjny (84 zamiast 60 miesięcy).
O wyborze zadecydują cena (60%), gwarancja (25%), warunki techniczne (10%) oraz ekologia (5%). Pod uwagę będą brane gwarancja na cały pojazd bez limitu kilometrów, baterie trakcyjne, elektryczny układ napędowy, silnik trakcyjny. W przypadku oceny technicznej ocenie podlegają pojemność energetycza baterii trakcyjnych oraz całkowita liczba miejsc pasażerskich.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.