Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Solaris dostarcza elektrobusy do dużych i małych miast

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
07-07-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Solaris dostarcza elektrobusy do dużych i małych miast
Fot. Solaris
Rok 2017 obfituje w Polsce w przetargi na autobusy elektryczne. Tylko w przeciągu kilku ostatnich miesięcy firma Solaris podpisała nowe kontrakty na dostawy autobusów elektrycznych dla: Chodzieży, Ostrowa Wielkopolskiego, Sosnowca i Wrześni.

Polscy przewoźnicy miejscy już od kilku lat inwestują w pojazdy transportu publicznego z alternatywnymi rodzajami napędów, które z powodzeniem zastępują tradycyjne silniki spalinowe. Jest to trend, który na dużą skalę obserwujemy w wielu europejskich i światowych aglomeracjach, a od roku 2016 jest on coraz bardziej zauważalny także w Polsce.

Pierwszymi w pełni bateryjnymi autobusami marki Solaris mogły pochwalić się: Ostrołęka, Inowrocław oraz Jaworzno, gdzie te bezemisyjne pojazdy kursują od roku 2015. Do grona miast, w których jeżdżą elektryczne autobusy tej marki zalicza się także Kraków, gdzie od roku 2016 jeździ pięć bateryjnych Urbino. Pozytywne doświadczenia z eksploatacji tych innowacyjnych pojazdów skłoniły zarządy spółek miejskiej komunikacji w Krakowie i Jaworznie do zwiększenia floty. Jeszcze w tym roku do Krakowa zostanie dostarczonych kolejnych 20, a do Jaworzna 22 autobusy elektryczne marki Solaris.

Wspominając o autobusach elektrycznych nie można zapomnieć o Warszawie, po ulicach której już od dwóch lat jeździ 10 bateryjnych Solarisów. W ostatnich dniach po raz kolejny oferta Solarisa została wybrana jako najkorzystniejsza i tym samym MZA Warszawa powiększy swoją flotę na początku 2018 roku o kolejnych 10 w pełni bezemisyjnych autobusów elektrycznych.

W komunikację miejską opartą na autobusach elektrycznych inwestują także mniejsze ośrodki. Miejski Zakład Komunikacji Chodzież i gmina Września zdecydowały się na model pojazdu Solarisa Urbino 8,9 LE electric. Oba miasta zakupiły po jednym egzemplarzu, by móc testować najnowocześniejszą technologię i najprawdopodobniej w przyszłości zdecydować się na kolejne autobusy bateryjne. Bliźniaczo podobne pojazdy dla Wrześni i Chodzieży wyposażone zostaną w silnik centralny o mocy 160 kW i napęd elektryczny polskiej firmy Medcom. Autobusy będą miały takie same baterie o pojemności 160 kWh, które ładowane będą za pomocą złącza plug-in. Wielkopolskie miasta zdecydowały się na zbliżone wyposażenie autobusów, które posiadać będą wiele udogodnień dla pasażerów i kierowcy, m.in. WiFi, ładowarki USB, a także czujniki cofania. Dodatkowym akcesorium zwiększającym bezpieczeństwo w Solarisie dla Wrześni będzie alkolock, który bada trzeźwość kierowców przed każdym uruchomieniem pojazdu. Z kolei autobus elektryczny dla Chodzieży zaopatrzony zostanie w bramki liczące pasażerów, tak by przewoźnik mógł prowadzić dokładne statystyki, jakie godziny przejazdów są najchętniej wybierane przez mieszkańców.

Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej z Sosnowca podpisało umowę na dostarczenie trzech nowych Solarisów Urbino 12 electric a Miejski Zakład Komunikacji z Ostrowa Wielkopolskiego czterech tego typu pojazdów. Bateryjne solarisy dla tych miast będą miały zbliżony do siebie osprzęt. Podobnie jak pojazdy dla Chodzieży i Wrześni, będą one wyposażone w silnik centralny o mocy 160 kW i napęd elektryczny Medcom. W odróżnieniu jednak od Solarisów 8,9 LE electric będą one miały baterie o większej pojemności 200 kWh. W obu przypadkach pojazdy ładowane będą poprzez wykorzystanie ładowarki zewnętrznej za pomocą złącza plug-in. Oprócz tego autobusy zostaną konstrukcyjnie przystosowane do zabudowania pantografu 200 kW dzięki specjalnie przygotowanej instalacji. Klimatyzowana przestrzeń pasażerska i system automatycznego sterowania ogrzewaniem zapewnią komfort jazdy w każdych warunkach pogodowych.

Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Studium sieci metra. Wygodne perony. A co z przesiadkami? [schematy]

Przestrzeń

Studium sieci metra. Wygodne perony. A co z przesiadkami? [schematy]

Witold Urbanowicz 07 września 2023

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

Komunikacja

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 07 września 2023

Dwa nowe czarterowe kierunki z Radomia. 70 tys. obsłużonych pasażerów

Komunikacja

Zobacz również:

Jakich elektrobusów jest w Polsce najwięcej?

Prawo & Finanse

Pozostałe z wątku:

Studium sieci metra. Wygodne perony. A co z przesiadkami? [schematy]

Przestrzeń

Studium sieci metra. Wygodne perony. A co z przesiadkami? [schematy]

Witold Urbanowicz 07 września 2023

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

Komunikacja

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 07 września 2023

Dwa nowe czarterowe kierunki z Radomia. 70 tys. obsłużonych pasażerów

Komunikacja

Zobacz również:

Jakich elektrobusów jest w Polsce najwięcej?

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5