Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Solaris chce sprzedać 16 elektrobusów do Jaworzna. Także przegubowce

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
02-06-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Solaris chce sprzedać 16 elektrobusów do Jaworzna. Także przegubowce
fot. Jakub JackiewiczAutobus elektryczny w Jaworznie
Tylko producent z Bolechowa złożył ofertę w przetargu na zakup 16 autobusów elektrycznych. PKM Jaworzno analizuje ofertę Solarisa. Do rozstrzygnięcia jest jeszcze jeden przetarg na mniejsze e-busy.

Przetarg rozpisany w Jaworznie jest jednym z największych krajowych postępowań dotyczących zakupu autobusów elektrycznych. Dokładniej rzecz biorąc, chodzi o dwa przetargi na łącznie 22 pojazdy. Ale na otwarcie ofert w pierwszym, dotyczącym zakupu 6 autobusów, których źródłem zasilania mają być wymienne akumulatory, jeszcze poczekamy. Przesunięto bowiem termin otwarcia ofert w tym dość nietypowym zamówieniu, o którym więcej piszemy TUTAJ.

Większy z przetargów, dotyczący 16 autobusów, podzielono na trzy zadania. Pierwsze z nich dotyczy trzech standardowych pojazdów 12-metrowych, drugie czterech midibusów (8-10 metrów). Najwięcej warte jest zadanie trzecie, chodzi bowiem o zamówienie 9 elektrobusów przegubowych, jakich w Polsce nie ma jeszcze nikt, choć podobne chce zamówić MPK Kraków (otwarcie ofert zapowiedziano w tym wypadku na 6 czerwca).
Oferty (a w zasadzie oferta, ponieważ do przetargu w trzech zadaniach zgłosił się tylko Solaris) były oceniane z uwzględnieniem kryterium ceny (85%) i parametrów technicznych (15%) Wiadomo, że oferta złożona przez podpoznańskiego producenta przekracza możliwości finansowe PKM Jaworzno o około 10%. Dlatego oferta będzie teraz dokładnie sprawdzana.

W przypadku midibusów nie wymaga się niskiej podłogi na całej długości, a jedynie w obszarze od pierwszych do drugich drzwi. 12-metrowce powinny posiadać pełną niską podłogę, podobnie jak 18-metrowe przegubowce z drzwiami w układzie 2–2–2–2. Wszystkie autobusy w tym przetargu muszą być wyposażone w mechanizm umożliwiający ładowanie metodą plug–in oraz przez pantograf. Pełne naładowanie baterii ma trwać maksymalnie sześć godzin.

Oprócz dwóch przetargów na dostawę autobusów elektrycznych jaworzniański przewoźnik prowadzi także postępowania na budowę stacji szybkiego ładowania, budowy stacji ładowania i wymiany baterii, a także montaż i dostawę stacji transformatorowej i 5 stacji szybkiego ładowania.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Złotoryja kupuje elektrobusy

Komunikacja

Złotoryja kupuje elektrobusy

Jakub Rösler 05 września 2023

Łomża z ofertami na elektrobusy

Komunikacja

Łomża z ofertami na elektrobusy

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Przemyśl z ofertami na autobusy elektryczne i CNG

Komunikacja

Przemyśl z ofertami na autobusy elektryczne i CNG

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Zobacz również:

Jakich elektrobusów jest w Polsce najwięcej?

Prawo & Finanse

Pozostałe z wątku:

Złotoryja kupuje elektrobusy

Komunikacja

Złotoryja kupuje elektrobusy

Jakub Rösler 05 września 2023

Łomża z ofertami na elektrobusy

Komunikacja

Łomża z ofertami na elektrobusy

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Przemyśl z ofertami na autobusy elektryczne i CNG

Komunikacja

Przemyśl z ofertami na autobusy elektryczne i CNG

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Zobacz również:

Jakich elektrobusów jest w Polsce najwięcej?

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5