Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Smukłe niebieskie tramwaje dla Monachium

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2014-10-02 10:32
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Smukłe niebieskie tramwaje dla Monachium
fot. WU
Siemens po raz pierwszy właśnie na InnoTransie pokazał swój tramwaj Avenio. Od połowy września br. – na kilka dni przed berlińskimi targami – pierwsze sztuki zaczęły wozić mieszkańców Monachium.

Monachium wybrało Siemensa jako dostawcę ośmiu tramwajów pod koniec września 2012 r. Wartość zamówienia wynosi 29 mln euro. Stolica Bawarii jest pierwszym miastem, w którym jeżdżą pojazdy tej nowej generacji.

Niskopodłogowe ok. 37-metrowe jednokierunkowe tramwaje pomieszczą 216 pasażerów (przy czterech osobach na metr kwadratowy), w tym 69 na miejscach siedzących. Masa pustego pojazdu wynosi ok. 47 tony.

Avenio jest tak naprawdę ewolucją tramwajów znanych pod marką Combino Plus / Supra, które jeżdżą od 2005 r. w Almadzie (Portugalia) i od 2006 r. w Budapeszcie. – Chcemy tym produktem podbić świat – mówi Sandra Gott-Karlbauer, dyrektor zarządzający w dziale metra, wagonów i lekkiej kolei Siemensa.


fot. WU

Do pojazdu wprowadzono jednak wiele zmian, których celem jest zwiększenie komfortu pasażerów i motorniczych, a także zmniejszenie zużycia zestawów kołowych i szyn. – Wzięliśmy najlepsze rzeczy i rozwiązania, jakie znaleźliśmy w istniejących tramwajach i złożyliśmy je razem. Przykładowo, w portugalskich tramwajach mamy pudła aluminiowe, a tu zastosowaliśmy stalowe. Wózki wzięliśmy z Budapesztu, poddając je modyfikacji. Elektryka jest nowej generacji, niespotykana do tej pory – mówi Christoph Klaes, szef działu lekkiej kolei Siemensa. W tramwaju zostaną użyte skrętne wózki z możliwością obrotu o 4,5 stopnia, produkowane w austriackim Graz. Dzięki temu pojazd swobodniej będzie wchodził w łuki. Siemens położył też nacisk na zmniejszenie emisji hałasu, powodowanego przez jadący i hamujący tramwaj. Będzie to możliwe, jak zachwala producent, dzięki zastosowaniu cichszego elektrycznego hamulca, sprężystych gumowych obręczy na koła czy wyłączaniu dodatkowych i zbędnych podzespołów i urządzeń podczas postoju. Również w pełni resorowany napęd trakcyjny przyczyni się do ograniczenia poziomu hałasu i drgań.

Przed Monachium 40 tramwajów Avenio kupiła też Haga, zwiększając w tym roku zamówienie do 60 sztuk. Dziewiętnaście pojazdów trafi też do Dohy, stolicy Kataru, w której Siemens buduje 11,5-kilometrową trasę tramwajową.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Opływowe metro dla Monachium

Komunikacja

Opływowe metro dla Monachium

Witold Urbanowicz 26 września 2014

Desiro City za dwa lata pojadą przez Londyn

Komunikacja

Desiro City za dwa lata pojadą przez Londyn

Jakub Dybalski 24 września 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5