MZK w Słupsku rozpisał przetarg na pięć autobusów miejskich standardowej długości. Będą niskopodłogowe i napędzane olejem. Na oferty urzędnicy czekają do 3 marca.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa pięciu fabrycznie nowych, całkowicie niskopodłogowych autobusów miejskich typu MAXI zasilanych olejem napędowym. Silnik ma spełniać normę emisji spalin Euro 6.
Każdy z pojazdów musi zmieścić minimum 90 pasażerów, z czego 27 z nich musi podróżować na miejscach siedzących. Autobusy mają mieć troje dwuskrzydłowych drzwi (2+2+2), naprzeciwko drugich drzwi powinno się znaleźć miejsce na wózek inwalidzki i wózek dziecięcy, razem z dwoma rozkładanymi siedzeniami, tak, by osoba z wózkiem mogła przy nim usiąść.
Wśród kryteriów zdecydowanie najważniejszym jest cena, którą oszacowano na 75 proc. punktów. Pozostałe będą do zdobycia za parametry techniczne (20 proc.) i ekologiczne (5 proc.). Te techniczne najłatwiej będzie spełnić popularnej w Słupsku Scanii, bo najwyżej punktowana będzie m.in. konstrukcja z aluminium, a to technologia używana przez tego producenta (choć
powoli i Scania od niej odchodzi), a dodatkowo zamawiający punktuje unifikację silnika i pojazdu.
Zgodnie z dokumentacją przetargową zwycięzca będzie musiał dostarczyć autobusy w ciągu 180 dni od daty podpisania umowy.