Partner serwisu
Komunikacja

SKM Warszawa: Trudny rok, ale z nowymi relacjami

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
31-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
29-01-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
SKM Warszawa: Trudny rok, ale z nowymi relacjami
fot. Dariusz Żaruk, sm42.pl
Mimo utrudnień związanych z przebudową stacji Warszawa Zachodnia SKM Warszawa rozpoczęła w ubiegłym roku obsługę nowych połączeń. Liczba pasażerów spadła wprawdzie o 2,5 mln, jednak przewoźnik podkreśla, że efekty modernizacji będą dla niego korzystne. Spółka przywiązuje też dużą wagę do szkoleń z zakresu bezpieczeństwa.

Inaczej, niż dla wielu innych przewoźników, dla SKM rok 2023 nie był pod względem statystyk łaskawy. – W 2023 r. z naszych usług skorzystało blisko 15,2 mln pasażerów i pasażerek (w 2022 r. było to 17,7 mln osób). Ten „suchy” wynik nie oddaje oczywiście w pełni wyzwań, z którym mierzyliśmy się jako przewoźnik – mówi wicedyrektor Biura Komunikacji przewoźnika Karol Adamaszek. Spadek przewozów wynikał – jak podkreśla nasz rozmówca – z przyczyny niezależnej od SKM: były nią utrudnienia w całym węźle warszawskim (zwłaszcza - na linii średnicowej), związane z przebudową stacji Warszawa Zachodnia.

Dobry rok mimo niższych przewozów

– Cieszy nas jednak sam fakt modernizacji infrastruktury kolejowej, a przede wszystkim – niezmiennie wysokie oceny dla polityki miasta w zakresie transportu publicznego. Inwestycje w komunikację miejską ocenia bardzo dobrze 93% badanych. W rankingu dotyczącym jakości życia w miastach przygotowanym przez Komisję Europejską Warszawa znalazła się w pierwszej dziesiątce aż w trzech kategoriach, m. in. właśnie dzięki rozwojowi transportu publicznego – zastrzega przedstawiciel SKM.

Niezależnie od tego przewoźnik ocenia rok jako „bardzo dobry”. – Przede wszystkim rozpoczęliśmy obsługę dwóch nowych linii warszawskiego ZTM: S4 (Piaseczno – Zegrze Płd.) i S40 (Piaseczno – Warszawa Główna), które jeszcze bardziej poprawiły dostępność do transportu publicznego oraz zwiększyły możliwości korzystania z ekologicznej komunikacji dla tysięcy mieszkańców i mieszkanek aglomeracji warszawskiej – przypomina Adamaszek.

Przede wszystkim – bezpieczeństwo

Spółka podkreśla też działania na rzecz bezpieczeństwa. – Wprowadziliśmy po raz pierwszy od powstania SKM kompleksowy i wieloaspektowy program przeciwdziałania zdarzeniom typu SPAD (przejechanie sygnału „Stop”). W naszej ocenie może on być dobrym przykładem dla innych podmiotów rynku. Z chęcią będziemy się dzielić naszymi pomysłami i doświadczeniami w tym zakresie – deklaruje nasz rozmówca.

Innego rodzaju dowodem troski o bezpieczeństwo było rozpoczęcie szkoleń TCCC (Tactical Combat Casualty Care) dla drużyn pociągowych. – Taki kurs wykracza daleko poza cywilne szkolenia z udzielania pierwszej pomocy – wyjaśnia Adamaszek. – TCCC przechodzą np. żołnierze, bo dotyczy udzielania pierwszej pomocy w warunkach bojowych, gdy dochodzi do urazów i obrażeń, które można odnieść na polu walki. Chcemy, aby nasi pracownicy i pracowniczki mieli/miały podstawowe umiejętności ratownicze, które mogą zadecydować o przeżyciu poszkodowanych w warunkach wojny lub innego konfliktu zbiorowego – zaznacza.

Edukacja również dla pasażerów

Podczas ubiegłorocznego zwiedzania zaplecza SKM przewoźnik zainscenizował akcję ratowania życia pasażerce (w jej rolę wcieliła się jedna z pracownic). – Wszystko było przez nas realistyczne zaplanowane i przeprowadzone (łącznie z nagłym zasłabnięciem). Chodziło o to, żeby zaskoczyć zwiedzających bocznicę i pokazać im, jak ważne jest przełamanie wstydu, bo ratując życie kobiety, często należy rozciąć stanik – wskazuje Adamaszek. Akcje edukacyjne z zakresu pierwszej pomocy są organizowane przez przewoźnika przy różnych okazjach.

Przeprowadzane także wśród pracowników szkolenia przynoszą efekt. – Nasz kierownik pociągu, który użył defibrylatora na przystanku kolejowym, aby uratować życie człowieka, odebrał od prezydenta Rafała Trzaskowskiego tytuł Bohatera Warszawskiego Transportu Publicznego. Jesteśmy dumni nie tylko z niego, ale również z naszych kampanii i akcji edukacyjnych, dzięki którym zbudowaliśmy świadomość pasażerów i pasażerek, że w pociągu SKM otrzymają pomoc – podkreśla przedstawiciel przewoźnika. Akcja #Kolej_na_pomaganie polega natomiast na angażowaniu się pracowników SKM w wolontariat na rzecz osób w kryzysie bezdomności czy porzuconych zwierząt.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jak pojadą pociągi SKM Warszawa w nowym rozkładzie jazdy?

Komunikacja

Jak pojadą pociągi SKM Warszawa w nowym rozkładzie jazdy?

inf. pras. UM Warszawa 07 grudnia 2023

Beroud: Koszty drastycznie rosną, a część samorządów tnie dotacje

Prawo & Finanse

Prezes SKM Warszawa: Odczuwamy skutki modernizacji WWK

Komunikacja

W 2022 r. SKM Warszawa nie wydłuży tras do Piaseczna i Zegrza

Komunikacja

Zobacz również:

Jak pojadą pociągi SKM Warszawa w nowym rozkładzie jazdy?

Komunikacja

Jak pojadą pociągi SKM Warszawa w nowym rozkładzie jazdy?

inf. pras. UM Warszawa 07 grudnia 2023

Beroud: Koszty drastycznie rosną, a część samorządów tnie dotacje

Prawo & Finanse

Prezes SKM Warszawa: Odczuwamy skutki modernizacji WWK

Komunikacja

W 2022 r. SKM Warszawa nie wydłuży tras do Piaseczna i Zegrza

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5