Spółka PKP SKM Trójmiasto otworzyła oferty w powtórzonym sporym przetargu na rozbudowę i zintegrowanie systemów monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją pasażerską na całej linii 250. Zakres prac obejmuje także modernizację peronów i infrastruktury torowej Gdyni Głównej. Wyremontowany i przebudowany zostanie także tzw. dworzec podmiejski w Gdyni z poszanowaniem jego zabytkowego charakteru.
Przedmiotem zamówienia jest realizacja – w formule projektuj i buduj – zintegrowanego systemu monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją na linii kolejowej nr 250, a także modernizacją budynku dworca podmiejskiego w Gdyni oraz peronu SKM na stacji Gdynia Główna.
To już kolejne postępowanie na wykonanie prac. Pierwszy przetarg ogłoszono w kwietniu 2018 r., a następny – po roku. Postępowania zakończyły się jednak fiaskiem z uwagi na znaczne przekroczenie budżetu. O zakresie prac pisaliśmy szczegółowo
tutaj.
W piątek 31 lipca minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy. Konsorcjum T4B (Warszawa) i Maxto Technology (Modliczka) zaproponowało 62,631 mln zł, 11 lat gwarancji na system integrujący PSIM i 34 dni całodobowych zamknięć torowych. Konsorcjum Poleko Budownictwo (Gdańsk) i Sprint (Olsztyn) oferuje 65,313 mln zł, 11 lat gwarancji i 34 dni całodobowych zamknięć torowych.
Budżet określony jest na 59,409 mln zł brutto. Tym razem więc do ofert brakuje niewiele. Jeśli SKM zdecyduje się zwiększyć środki, o wyborze zdecydują cena (90%), czas zamknięć torowych całodobowych (5%) oraz długość gwarancji jakości i rękojmi za wady systemu integrującego PSIM (5%).
Wykonawca ma dostarczyć dokumentację projektową wraz z pozwoleniami na budowę w terminie do 14 miesięcy od zawarcia umowy. Całe zamówienie ma zostać zrealizowane natomiast do końca października 2022 r.