Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

SKM Szczecin z zatwierdzonymi nazwami przystanków i stacji [schemat]

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-04-16 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

SKM Szczecin z zatwierdzonymi nazwami przystanków i stacji [schemat]
mat. prasowe
Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego, które koordynuje projekt Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, opublikowało schemat z nowymi nazwami przystanków i stacji. W tym miesiącu wykonawca ma natomiast rozpocząć prace na linii do Polic.

Samorządy leżące w aglomeracji szczecińskiej wraz z PKP PLK chcą do 2022 r. uruchomić Szczecińską Kolej Metropolitalną w oparciu o istniejące, choć częściowo niewykorzystywane trasy kolejowe. Planowana jest przebudowa lub modernizacja linii kolejowych o łącznej długości ok. 23,75 km, budowa zintegrowanych węzłów i przystanków z parkingami P&R i B&R (windy, podjazdy dla osób niepełnosprawnych) i urządzeniami dot. integracji transportu (biletomaty/kasowniki). Projekt obejmuje 40 przystanków.

Projekt zakłada wykorzystane linii nr 351 na odcinku Stargard – Szczecin Główny, nr 273 na odcinku Gryfino – Szczecin Główny oraz nr 401 Szczecin – Goleniów z odgałęzieniem na LK 402 i 434 do lotniska Szczecin Goleniów. Pociągi wrócą też na linię nr 406 Szczecin – Police, która zostanie zmodernizowana. Przewidziano też budowę drugiego toru na odcinku od Szczecina Głównego do Szczecina Turzyna.

W lipcu zeszłego roku zostały podpisane dwie umowy z Trakcją PRKiI na przeprowadzenie prac. Jedna zakłada modernizację linii kolejowej nr 406 na odcinku Szczecin Główny – Police. Jej wartość brutto przedsięwzięcia to 479,8 miliona złotych brutto. Przedmiotem drugiej umowy jest modernizacja wybranej infrastruktury pasażerskiej na liniach kolejowych 273 (Szczecin – Gryfino), 351 (Szczecin – Stargard) oraz 401 (Szczecin – Goleniów). Jej wartość to 138,7 mln złotych brutto.

– Trwają prace projektowe zarówno jeśli chodzi o budowę linii kolejowych, jak i węzłów przesiadkowych. W kwietniu firma Trakcja wchodzi na plac budowy trasy do Polic. Rozpocznie rozbiórkę starej trakcji kolejowej i przygotowania do budowy nowej – mówi Roman Walaszkowski, dyrektor biura Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. Niedawno Komisja Europejska potwierdziła dofinansowanie unijne w wysokości 538,5 mln zł.

 

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5