Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Składy Siemens Inspiro dla metra w Londynie. Projekt już uzgodniony

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-03-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Siemens realizuje kontrakt dla London Underground na wymianę taboru na linii Piccadilly. W ramach umowy wartej 1,5 mld funtów (ok. 8,1 mld zł) producent zapewni 94 pociągi, których dostawy rozpoczną się w 2025 r.

London Underground sukcesywnie odmładza tabor na kolejnych liniach. Teraz przyszła pora na linię Piccadilly, na której jeżdżą składy pamiętające lata 70. XX w. Pociągi te zostaną wycofane po ponad 50 latach eksploatacji w ruchu pasażerskim.

Nowe pojazdy dostarczy Siemens Mobility na bazie umowy z listopada 2018 r. Producent zaoferował pociągi rodziny Inspiro – oczywiście z dostosowaniem do specyficznych wymiarów linii głębokich londyńskiego metra, które wymuszają zaokrąglony kształt. W marcu Siemens wspólnie z London Underground zaprezentował uaktualnione wizualizacje składów.

Nowe pociągi pozwolą na zwiększenie zdolności przewozowej. 9-wagonowe pociągi o długości 113,7 m i szerokości 2,648 m będą jednoprzestrzenne. Jeden skład pomieści 1076 pasażerów (w tym 268 na miejscach siedzących) – to jest o 10% więcej niż obecne pojazdy. Składy będą dostosowane do ruchu z prędkością 100 km/h, a także charakteryzować się będą zużyciem energii mniejszym o 20%. W każdym pociągu przewidziano 18 par drzwi o szerokości 1,690 m. Maksymalną moc trakcyjną określono na 2500 kW.

Siemens będzie odpowiedzialny też za dostawę części zamiennych przez okres pięciu lat, a także wsparcie techniczne przez cały okres eksploatacji pociągów. W przyszłości – w zależności od środków – możliwe będzie wprowadzenie nowych pociągów także na linie Bakerloo, Central, Waterloo & City.

Jednocześnie od połowy 2027 r. ma zostać zwiększona częstotliwość szczytowa na linii Piccadilly z 24 do 27 pociągów na godzinę. Czas następstwa wynosić będzie 135 sekund, co oznacza poprawę zdolności przewozowej o 23%.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Londyn najbardziej przyjaznym miastem dla zwierząt w komunikacji

Komunikacja

Londyn najbardziej przyjaznym miastem dla zwierząt w komunikacji

Rafał Dybiński 29 stycznia 2021

Metro, co rozwoziło pocztę

Przestrzeń

Metro, co rozwoziło pocztę

Witold Urbanowicz 12 listopada 2016

Ruszyło nocne metro w Londynie

Komunikacja

Ruszyło nocne metro w Londynie

Łukasz Pastor 23 sierpnia 2016

Zobacz również:

Londyn najbardziej przyjaznym miastem dla zwierząt w komunikacji

Komunikacja

Londyn najbardziej przyjaznym miastem dla zwierząt w komunikacji

Rafał Dybiński 29 stycznia 2021

Metro, co rozwoziło pocztę

Przestrzeń

Metro, co rozwoziło pocztę

Witold Urbanowicz 12 listopada 2016

Ruszyło nocne metro w Londynie

Komunikacja

Ruszyło nocne metro w Londynie

Łukasz Pastor 23 sierpnia 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5