Łódzka Kolej Aglomeracyjna pozytywnie ocenia pilotażowy program uruchomienia połączeń przesiadkowych ŁKA – PKS Sieradz. Przewoźnik przekonuje, że atrakcyjna dla podróżnych jest także wspólna oferta biletowa przewoźników. Nie wskazuje jednak na razie konkretnych możliwości rozszerzenia współpracy ze spółką autokarową.
Cztery miesiące temu – w momencie wejścia w życie nowego rocznego rozkładu jazdy – Łódzka Kolej Aglomeracyjna
rozpoczęła współpracę rozkładową i taryfową z PKS Sieradz. Przewoźnik autobusowy
przekierował część swoich kursów z dworca autobusowego położonego w innej części miasta pod budynek dworca kolejowego i dostosował godziny odjazdów do przyjazdów pociągów z Łodzi. Jednocześnie rozpoczęła się sprzedaż biletu zintegrowanego, dzięki któremu podróżny może zawrzeć jedną umowę na przewóz z obiema spółkami naraz.
ŁKA chce przyciągać niższą ceną biletu łączonegoPrzed startem wspólnej oferty ŁKA określiła partnerstwo z PKS mianem pilotażu. W grudniu zeszłego roku zapowiadano, że jeśli rozwiązanie się sprawdzi, zostanie ono wdrożone dla wszystkich regionalnych kursów sieradzkiego przedsiębiorstwa, które początkowo skomunikowało z koleją połączenia z Wielunia, Błaszek i Złoczewa. Łódzki przewoźnik podkreślał bowiem, że elementem jego strategii jest stałe zwiększanie dostępności kolei w regionie.
– Łódzka Kolej Aglomeracyjna pozytywnie ocenia funkcjonowanie oferty „Bilet zintegrowany ŁKA + PKS Sieradz” oraz współpracę z PKS Sieradz – mówi dziś Marta Markowska, rzecznik prasowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Nie odpowiada przy tym wprost na nasze pytania o skalę zainteresowania zakupem jednego biletu i o to, czy skomunikowania przebiegają sprawnie. – Oferta jest skierowana do mieszkańców południowo-zachodniej części województwa łódzkiego, którzy planują podróż do stolicy regionu. PKS Sieradz dowozi pasażerów do dworca w Sieradzu, gdzie przesiadają się oni w pociągi ŁKA i odwrotnie. Cała podróż odbywa się na jednym bilecie, który jest dostępny u obu przewoźników. Dodatkowo jest on tańszy niż koszt zakupu dwóch indywidualnych biletów – usłyszeliśmy jedynie od przedstawicielki łódzkiej spółki.
Ocena jest pozytywna, ale czy oferta będzie rozszerzana?ŁKA nie wskazuje także na konkrety dotyczące ewentualnego rozszerzenia programu skomunikowań. – Celem Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej jest zwiększenie dostępności transportu dla mieszkańców województwa łódzkiego, dlatego spółka nie wyklucza realizacji podobnych projektów z kolejnymi przewoźnikami autobusowymi w innych częściach regionu – powiedziała nam tylko nasza rozmówczyni.
Przypomnijmy, że ŁKA już kilkakrotnie – z różnym skutkiem – próbowała integrować swoje pociągi z komunikacją autobusową. Krótko funkcjonowały własne linie uzupełniające
w Sieradzu,
Głownie i
Strykowie, ale nie cieszyły się one dużą popularnością wśród pasażerów. Zlikwidowane zostały także skomunikowania z autobusami miejskimi
w Sieradzu (na początku działalności Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej) i
w Głownie (w marcu tego roku). W zeszłym miesiącu dzięki współporacy
z MUK Zgierz i MPK Zduńska Wola dostosowano godziny kursów autobusów do odjazdów pociągów w tych dwóch miastach.