Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Sieradz: MPK chce inwestować w tabor elektryczny

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2021-02-16 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Sieradz: MPK chce inwestować w tabor elektryczny
fot. KF
Sieradzkie MPK zamierza kupić 6 elektrycznych midibusów wraz z urządzeniami do ich ładowania. Mają one zastąpić najstarsze pojazdy w taborze spółki. Przewoźnik ubiega się o dofinansowanie inwestycji ze środków programu „Zielony Transport Publiczny”, ale równolegle próbuje pozyskać konieczne fundusze z innych źródeł.

– MPK wnioskowało o dofinansowanie w wysokości 80% zakupu 6 autobusów klasy midi wraz z infrastrukturą ładowania zajezdniowego ładowarkami plug-in – informuje prezes miejskiej spółki Arkadiusz Podsiadły. Z danych Ministerstwa Klimatu i Środowiska wynika, że liczba ładowarek ma wynosić 3. Wszystkie pojazdy mają mieć napęd elektryczny (sieradzki przewoźnik nie zdecydował się na wniosek o dofinansowanie zakupu autobusów wodorowych, choć taka możliwość istniała w programie ZTP).

Nowe autobusy mają zastąpić eksploatowane dziś pojazdy z roczników 2001-2004, których silniki spełniają najwyżej normę emisji Euro III. W taborze MPK Sieradz (złożonym w większości właśnie z autobusów segmentu midi) kryteria te spełnia obecnie jeden wysokopodłogowy Autosan A1010M oraz kilka niskopodłogowych, sprowadzonych jako używane MANów z rodziny NM xx3. Zapewne te właśnie pojazdy zostaną wycofane z eksploatacji w zamian za ewentualne nowe nabytki.

Kwota dofinansowania, jaką spodziewa się pozyskać MPK Sieradz, wynosi 9,875 mln zł (przy całkowitej wartości netto projektu 12,550 mln zł). – MPK niezależnie od wyniku naboru zamierza aplikować o dofinansowanie z innych dostępnych konkursów RPO Województwa Łódzkiego, kontynuując wymianę taboru na zeroemisyjny – zaznacza prezes MPK. Jak dodaje, wniosek wpisuje się w plan gospodarki niskoemisyjnej, uchwalony przez sieradzką Radę Miasta w roku 2017.

Sieradzkie MPK obsługuje dziś 12 linii autobusowych. Jest wśród nich 10 tras miejskich i 2 międzymiastowe (obie do Zduńskiej Woli – w wariancie zwykłym i „ekspresowym”). Częstotliwość kursowania poszczególnych linii nawet w godzinach szczytu nie przekracza 4 odjazdów na godzinę. Ewenementem jest linia 9, uruchamiana wyłącznie w niedziele oraz święta i wykonująca zaledwie... po jednym kursie w każdym z kierunków w godzinach przedpołudniowych. W przeszłości MPK Sieradz obsługiwało także – między innymi – linię dowozową do pociągów regionalnych, którą jednak zlikwidowano, tłumacząc to niską frekwencją.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Świdnica liczy na sześć elektryków i ładowarki

Komunikacja

Świdnica liczy na sześć elektryków i ładowarki

Przemysław Farsewicz 12 lutego 2021

Chełm: Plan wymiany całego taboru na „zielony”

Prawo & Finanse

Chełm: Plan wymiany całego taboru na „zielony”

Roman Czubiński 15 lutego 2021

Zielony Transport Publiczny: Samorządy mierzą wysoko

Prawo & Finanse

Zielony Transport Publiczny: Samorządy mierzą wysoko

Roman Czubiński 10 lutego 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5