Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Siemens z Newagiem powalczą o metro w Sofii

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
26-05-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Siemens z Newagiem powalczą o metro w Sofii
fot. Метрополитен, lic. CC0 Wikimedia commonsstacja Most Lwów
Sofijskie Metro otworzyło oferty w przetargu na dostawę pociągów oraz systemów sterowania ruchem dla planowanej trzeciej linii metra. Jednym z dwóch oferentów jest konsorcjum, w skład którego wchodzą Siemens i Newag. Firmy te dostarczyły składy Inspiro dla warszawskiego metra.

Przedmiotem prowadzonego przetargu jest dostawa 20 pociągów o długości 60 metrów (+/- 2 m), a także zaprojektowanie, dostawa, montaż systemów sterowania ruchem. Przetarg zawiera również opcję na kolejne dziesięć składów dla kolejnego etapu rozbudowy trzeciej linii – o dwa odcinki o łącznej długości blisko 9 km i liczące 9 stacji. Oferty złożyły, jak informuje Sofijskie Metro, dwie firmy – CAF i grupa Symetro Sofia. W skład tego drugiego podmiotu wschodzą Siemens Bułgaria, Siemens Austria i Newag. – Procedura oceny ofert jest kilkuetapowa, na jej wyniki musimy poczekać – powiedział na łamach Parkietu Zbigniew Konieczek, prezes Newagu.

Zgodnie z planami 16-kilometrowa trzecia linia będzie przebiegać z południowego zachodu na północny wschód. Z II linią będzie krzyżować się na stacji NDK, a z I linią na stacji SU Św. Kliment Ochrydzki. W marcu 2014 r. ogłoszono przetarg na budowę centralnego, 7-kilometrowego odcinka z siedmioma stacjami w podziale na cztery zadania. Oferty otworzono w styczniu br. Prace potrwają 45 miesięcy.

Budowa metra w Sofii ruszyła na przełomie lat 70. i 80. XX w. Pierwszy odcinek metra ruszył w 1998 r. Drugą linię, wykorzystującą odcinki wybudowane jeszcze w latach 80., uruchomiono w 2012 r. W 2015 r. otwarto dwa dalsze jej odcinki – do lotniska i parku biznesowego. Aktualnie metro sofijskie liczy 38,6 km długości i 34 stacje.

Jak dotąd Siemens wspólnie z Newagiem dostarczyli 35 składów Inspiro dla warszawskiego metra, z czego 29 powstało w zakładach w Nowym Sączu. Stolica Polski była pierwszym miastem, do którego trafiły pociągi tej nowej generacji w ofercie Siemensa. Do ruchu na I linii zostały włączone 6 października 2013 r. – Pracujemy z naszymi partnerami nad możliwością realizacji kolejnych zamówień – zapowiada Konieczek.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Metro: Inspiro nie otworzy już drzwi po złej stronie

Mobilność

Spór wokół Inspiro zakończony. Porozumienie Metra i Siemensa

Prawo & Finanse

Porozumienie Metra i Siemensa. Będzie wymiana kół

Prawo & Finanse

Porozumienie Metra i Siemensa. Będzie wymiana kół

Witold Urbanowicz 06 grudnia 2015

Zobacz również:

Metro: Inspiro nie otworzy już drzwi po złej stronie

Mobilność

Spór wokół Inspiro zakończony. Porozumienie Metra i Siemensa

Prawo & Finanse

Porozumienie Metra i Siemensa. Będzie wymiana kół

Prawo & Finanse

Porozumienie Metra i Siemensa. Będzie wymiana kół

Witold Urbanowicz 06 grudnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5