Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Siemens ws. Tramwajów Śląskich: Istotne są też kwestie funkcjonalne

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-08-10 16:11
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Siemens ws. Tramwajów Śląskich: Istotne są też kwestie funkcjonalne
fot. Siemens
Siemens odwołał się od przetargu Tramwajów Śląskich na dostawy do 40 wieloczłonowych tramwajów, kwestionując wymagania związane z długością pojazdów czy konstrukcją wózków. – Siemens ma w swojej ofercie sprawdzone nowoczesne tramwaje z rodziny Avenio, które są odmienne od klasycznych konstrukcji i oferują bardzo wysoki komfort podróży przy niskich kosztach eksploatacji – mówi Jacek Fink-Finowicki, inżynier projektu w Siemensie.

8 sierpnia firma Siemens wniosła odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej w związku z przetargiem na dostawę 35 wieloczłonowych, częściowo niskopodłogowych pojazdów dla Tramwajów Śląskich, z opcją na pięć kolejnych pojazdów.

Firma zakwestionowała minimalną długość tramwajów określoną na 22 i 30 m, a także maksymalną długość przy tramwajach krótkich, wynoszącą 25 m. Zdaniem producenta możliwe jest zaoferowanie pojazdów o innej długości, które nadal będą dysponowały taką samą pojemnością znamionową. Kolejna kwestia to wymóg zastosowania obrotowych wózków napędowych o obrotowych osiach klasycznych z jednoczesnym niedopuszczeniem umieszczania układów napędowych na zewnątrz ram wózków i kół. Zdaniem producenta możliwe są znacznie nowocześniejsze rozwiązania, które lepiej będą spełniały oczekiwania przewoźnika. Szczegółowo o odwołaniu piszemy tutaj.

– Siemens ma w swojej ofercie sprawdzone nowoczesne tramwaje z rodziny Avenio. Ich założenia konstrukcyjne są w większości przypadków zupełnie odmienne od klasycznych konstrukcji z rodziny 105N czy 116N, eksploatowanych m.in. przez Tramwaje Śląskie. Avenio oferują bardzo wysoki komfort podróży przy niskich kosztach eksploatacji. Te zalety wynikają przede wszystkim z dużej energooszczędności, zoptymalizowanego procesu utrzymania pojazdu oraz wysokich przebiegów dla obręczy kół (nawet powyżej 600 tys. km) – przekonuje Jacek Fink-Finowicki, inżynier projektu w pionie transportu miejskiego branży Mobility w firmie Siemens.

– Z punktu widzenia zarówno przewoźnika, jak i pasażerów przy wyborze pojazdu bardzo istotne powinny być również kwestie funkcjonalne. Pozwoli to producentom tramwajów zaoferować najlepsze możliwe parametry pojazdów, a przewoźnikowi dokonać optymalnego wyboru, bez ograniczeń konstrukcyjnych – dodaje Fink-Finowicki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5