Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Siedlce kupują elektrobusy i stawiają dla nich wiatę

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
24-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
24-05-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Siedlce kupują elektrobusy i stawiają dla nich wiatę
fot. UM Siedlce
Siedlce chcą zakupić 14 elektrobusów wraz z ładowarkami oraz zbudować dla nich wiatę postojową na terenie zajezdni MPK Siedlce. Samorząd chce sfinansować to zadanie ze środków europejskich w ramach programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027.

Siedlce właśnie rozpisały duże postępowanie przetargowe na zakup nowych autobusów elektrycznych wraz z budową infrastruktury do ich ładowania oraz wykonaniem wiaty i magazynu energii dla nowych pojazdów. Przedmiot przetargu ma zostać dofinansowany z nowej puli unijnych funduszy w ramach programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027. Warto przypomnieć, że samorząd nie pozyskał jeszcze środków z tego programu, bowiem jego wniosek został odrzucony w ramach pierwszego naboru całego programu. W związku z powyższym Siedlce zapewniły sobie możliwość unieważnienia przetargu w razie nieotrzymania środków europejskich. Można jednak zakładać, że samorząd będzie ubiegał się o wspomniane środki w ramach drugiego naboru, który właśnie ruszył.

14 autobusów o długości 12 metrów

Miasto kupuje 14 nowych autobusów klasy maxi. Ich długość ma mieścić się w przedziale 11,9-12,2 metra a całkowita pojemność pasażerska nie może być mniejsza niż 78 pasażerów. Przewidziano co najmniej 28 miejsc siedzących oraz jak największą liczbę siedzeń dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Pojazdy mają być w pełni niskopodłogowe, bez stopni wewnątrz pojazdów. W środkowej części autobusu przewidziano miejsce dla osób z niepełnosprawnością. Układ drzwi to 2-2-2.

Zamawiający dopuszcza napęd autobusów poprzez silnik centralny lub dwa silniki zamontowane w osi napędowej pojazdu, choć Siedlce preferują jeden silnik centralny. Minimalna moc jednostki napędowej to 160 kW, a minimalna moc szczytowa to co najmniej 230 kW. Magazyn energii ma mieć pojemność co najmniej 420 kWh, co ma gwarantować przejechanie minimum 260 kilometrów na jednym ładowaniu w warunkach miejskich. Magazyn energii będzie ładowany poprzez złącze plug-in.

W autobusach znajdzie się klimatyzacja, ogrzewanie oraz system monitoringu wizyjnego. Będzie również system dynamicznej informacji pasażerskiej, kasowniki biletowe.

Wraz z dostawą autobusów wykonawca musi dostarczyć jedną mobilną ładowarkę o mocy maksymalnej 43 kW.

Wiata i ładowarki

Poza tym przetarg obejmie również wykonanie wiaty parkingowej dla nowych autobusów, na dachu której znajdą się panele fotowoltaiczne do ładowania elektrobusów. Wraz z wiatą wykonawca ma wykonać ładowarki zajezdniowe - 11 dwustanowiskowych ładowarek o mocy 120 kW każda oraz magazyn energii. Wiata ma zmieścić co najmniej 28 autobusów o długości 12 metrów.

Trzecią częścią postępowania jest dostawa jednej podwójnej ładowarki plug-in, która znajdzie się na pętli przy ulicy Kurpiowskiej w Siedlcach. Moc ładowarki to co najmniej 120 kW, a sama ładowarka ma umożliwiać jednoczesne ładowanie dwóch autobusów z mocą minimum 60 kW.

600 dni na realizację zamówienia

Całość zamówienia ma zostać wykonana w ciągu 600 dni od momentu zawarcia umowy. W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu trzech ostatnich lat wykonali co najmniej dwie dostawy fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów elektrycznych, a każda z nich obejmowała co najmniej 7 takich pojazdów. Ponadto wykonawca musi również wykazać, że w omawianym okresie zrealizował także dwie dostawy opiewające na co najmniej 7 stacji ładowania autobusów elektrycznych każda.
O wyborze najkorzystniejszej oferty zdecyduje cena - 60%, parametry techniczno-eksploatacyjne - 37% oraz zużycie energii - 3%.

Wśród parametrów technicznych znalazły się: umiejscowienie magazynów energii w autobusach, liczba miejsc siedzących dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi, szerokość przestrzeni pasażerskiej w tylnej części pojazdu - szerokość przestrzeni dla pasażerów na ostatnim rzędzie siedzeń, typ oraz układ silnika bądź silników, materiał konstrukcyjny ramy, szkieletu i nadwozia, sposób realizacji działań serwisowych i gwarancyjnych - dostępność serwisu oraz Zastosowane rozwiązania w zakresie konstrukcji nośnej, spełniające wymogi homologacji typu pojazdu w zakresie wytrzymałości ich konstrukcji nośnej, udzielonej zgodnie z Regulaminem 66 EKG ONZ.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Siedlce wybierają Yutongi

Komunikacja

Siedlce wybierają Yutongi

Jakub Rösler 02 grudnia 2024

Siedlce mają dwie oferty na 14 elektrobusów

Komunikacja

Siedlce mają dwie oferty na 14 elektrobusów

Jakub Rösler 31 lipca 2024

Historyczny dzień dla Siedlec

Komunikacja

Historyczny dzień dla Siedlec

Jakub Rösler 28 marca 2024

MPK Siedlce z umową na jeden przegubowiec

Komunikacja

MPK Siedlce z umową na jeden przegubowiec

Jakub Rösler 06 marca 2024

Siedlce z dwiema ofertami na dostawę jednego przegubowca

Komunikacja

MPK Siedlce kupuje nowego "przegubowca". Kto się skusi?

Komunikacja

Zobacz również:

Siedlce wybierają Yutongi

Komunikacja

Siedlce wybierają Yutongi

Jakub Rösler 02 grudnia 2024

Siedlce mają dwie oferty na 14 elektrobusów

Komunikacja

Siedlce mają dwie oferty na 14 elektrobusów

Jakub Rösler 31 lipca 2024

Historyczny dzień dla Siedlec

Komunikacja

Historyczny dzień dla Siedlec

Jakub Rösler 28 marca 2024

MPK Siedlce z umową na jeden przegubowiec

Komunikacja

MPK Siedlce z umową na jeden przegubowiec

Jakub Rösler 06 marca 2024

Siedlce z dwiema ofertami na dostawę jednego przegubowca

Komunikacja

MPK Siedlce kupuje nowego "przegubowca". Kto się skusi?

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij