Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Siedem ofert na tramwaj w głąb Tarchomina. Ceny od 29,5 do 37,6 mln zł

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-04-05 14:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Siedem ofert na tramwaj w głąb Tarchomina. Ceny od 29,5 do 37,6 mln zł
fot. UM Białołęka
Tramwaje Warszawskie otworzyły dzisiaj oferty w przetargu na przedłużenie linii tramwajowej na Tarchominie do Nowodworów. Wystartowało siedem podmiotów, a ceny wahają się od 29,5 mln zł do 37,6 mln zł brutto. Wykonawca będzie miał osiem miesięcy na wybudowanie linii.

Przedmiotem ogłoszonego w październiku zeszłego roku przetargu jest budowa 1,5-kilometrowego odcinka linii tramwajowej w ciągu ulicy Światowida od pętli Tarchomin Kościelny do Strumykowej. Na trasie znajdą się dwa zespoły przystankowe – w rejonie skrzyżowań z Ordonówny i Stefanika. Torowisko powstanie w technologii bezpodsypkowej z zabudową asfaltową bądź trawiastą, powstanie też stacja trakcyjna do zasilania nowego odcinka.

Oferty złożyły wszystkie wcześniej zaproszone podmioty. Najtańszą propozycję przedstawiło złożyło konsorcjum firm Trakcja PRKiI, Comsa i AB Kauno Tiltai z ceną 24 mln zł netto (czyli 29,5 mln zł brutto). Najdroższej linię chciałoby zbudować konsorcjum Mostostal Warszawa, Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR-KRAK oraz Elektrobudowa, oferując kwotę 30,5 mln zł netto (37,6 mln zł brutto). Oferty mieszczą się w założonym kosztorysie. – Planowaliśmy przeznaczyć na realizację tego zamówienia kwotę w wysokości 50 703 307,16 zł brutto – informuje Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich.



Wykonawca będzie miał osiem miesięcy na realizację prac od momentu podpisania umowy. Linia w tym etapie nie będzie zakończona pętlą – trasę mają obsługiwać tramwaje dwukierunkowe. Pętlę przewidziano dopiero w ramach kolejnego etapu – do pętli Winnica.

Inwestycja jest częścią projektu "Budowa wybranych odcinków tras tramwajowych w Warszawie wraz z zakupem taboru", zgłoszonego do dofinansowania unijnego. Oprócz Tarchomina, obejmuje on budowę torowiska na zachodnim odcinku ulicy Kasprzaka na Woli oraz dostawę dziesięciu tramwajów dwukierunkowych. W sumie, w ramach nowej perspektywy unijnej, Tramwaje Warszawskie mają zamiar zrealizować cztery trasy tramwajowe oraz kupić 120 nowych pojazdów. Pierwszy przetarg na tabor w tym roku.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Wybrano wykonawcę przedłużenia tramwaju na Tarchominie

Przestrzeń

Wybrano wykonawcę przedłużenia tramwaju na Tarchominie

Witold Urbanowicz 18 maja 2016

Tramwaj na Tarchominie. Siedem firm zaproszonych do składania ofert

Przestrzeń

Tramwaj na Tarchominie. Siedem firm zaproszonych do składania ofert

Witold Urbanowicz 25 lutego 2016

Tramwaje Warszawskie: Ambitny rok. Co się zmieni w 2016 r.?

Przestrzeń

Tramwaje Warszawskie: Ambitny rok. Co się zmieni w 2016 r.?

Witold Urbanowicz 15 stycznia 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5