Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Separatystyczne republiki na Ukrainie wznawiają ruch kolejowy

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2015-04-15 07:56
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Separatystyczne republiki na Ukrainie wznawiają ruch kolejowy
Dworzec kolejowy w Ługańskufot. artemka
Pod koniec marca samozwańcze quasi-państwa ogarnięte tlącą się na wschodzie Ukrainy wojną, Doniecka i Ługańska RL, uruchomiły pierwsze regularne połączenie kolejowe. Pociągi kursują na trasie Ługańsk – Jasynuwata i przejeżdżają m.in. przez słynny zdobyty przez prorosyjskich separatystów w lutym węzeł Debalcewo.

Po walkach zbrojnych na wschodzie Ukrainy, w wyniku których kijowski rząd utracił kontrolę nad częścią swojego terytorium, państwowa kolej przestała obsługiwać fragmenty obwodów donieckiego i ługańskiego znajdujące się na wschód od linii frontu.

Podobnie jak miało to miejsce na Krymie, gdzie lokalne władze wznowiły wewnętrzny ruch kolejowy na bazie powołanego przedsiębiorstwa, separatystyczne quasi-państwa Donbasu, Doniecka Republika Ludowa i Ługańska Republika Ludowa, wznowiły właśnie regularne przewozy pasażerskie na swoim terytorium.

Kolej połączyła stolice „republik” 28 marca. Jadące z Ługańska pociągi nie docierają jednak do samego Doniecka, największego miasta całego regionu (przed wojną niemal milion mieszkańców), kończą za to bieg w Jasynuwatej na jego przedmieściach. – W tym momencie nie możemy jeszcze startować z Doniecka z powodów związanych z ukraińską armią – mówił Siemion Kuzmienko, minister transportu DRL, dla Opłot TV. – Ale zapewniamy autobusy dowozowe – dodał. Oferta jest nader skromna, kursy realizowane są jedynie trzy razy w tygodniu w każdą ze stron. Kolej tworzy jednak prawdopodobnie pierwszą od miesięcy względnie przewidywalną i regularną linię transportową łączącą miasta tzw. Noworosji.

Jak donosi opozycyjny względem władz tzw. Noworosji portal informator.lg.ua prowadzony przez dziennikarzy zbiegłych z terenu działań wojennych na stronę ukraińską, przy odbudowie zrujnowanego szlaku pracowało nawet rosyjskie wojsko. Roboty pozwoliły przywrócić ruch tylko po jednym torze dawnej magistrali i ze znacznie obniżonymi prędkościami. Dziś przejazd Jasynuwata – Ługańsk zajmuje około 6 godzin, przeszło dwukrotnie więcej niż przed wojną. Bilet na całą trasę kosztuje niecałe 15 hrywien (2,50 zł).

Więcej na ten temat przeczytasz w serwisie Rynek Kolejowy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Japonia. Pasażerka zdała maturę, trzy stacje zamknięto

Komunikacja

Japonia. Pasażerka zdała maturę, trzy stacje zamknięto

Jakub Dybalski 29 marca 2016

Monachium testuje lotniskowe metro

Komunikacja

Monachium testuje lotniskowe metro

Artur Bogdanowicz 26 lutego 2016

Czechy. Zamkną lokalną kolej do Niemiec

Komunikacja

Czechy. Zamkną lokalną kolej do Niemiec

Kasper Fiszer 19 października 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5