Scania pokazała na targach IAA w Hanowerze dwa modele autobusów dla transportu miejskiego i podmiejskiego. W przypadku w pełni elektrycznego pojazdu City Wide Electric zrezygnowano z wystawiania go w hali, na rzecz ruchowego sprawdzianu, w którym mógł wziąć udział każdy.
W pełni elektryczna Scania wyprodukowana w Słupsku była już pokazywana podczas targów Busworld w Kortrijk, w 2017 roku. W tamtym przypadku mieliśmy do czynienia z autobusem przygotowanym do trudnych warunków arktycznych. W tym roku Scanią, która jeździ już w ruchu liniowym w Östersund w północnej Szwecji, można było się przejechać po terenie targów, na tzw. Blue Line, gdzie kursowały pokazowe autobusy różnych prodecentów. W ruchu liniowym o Scanii można napisać, że jest bardzo cicha, choć autobus reagował stosunkowo nerwowo na wciśnięcie pedału gazu. Poza tym to ładny autobus, który niestety powiela wady swojego poprzednika, takie jak dość dziwne rozmieszczenie foteli, które wymusza konstrukcja pojazdu.
Obecnie w Östersund kursują trzy takie autobusy. Pokonują 14 kilometrową trasę i są ładowane masztowymi ładowarkami o dużej mocy na pętlach. Większość rozwiązań elektrycznych dla tego modelu powstało przy współpracy z ABB. Więcej o pojeździe pisaliśmy
tutaj.
Ciekawym pojazdem był pokazany na stoisku Scanii model Citywide LE Suburban. W autobusie zastosowano silnik do spalania biodiesla sprzężony z elektrycznym motorem. W hybrydzie zastosowano ponadto system „start-stop”, co jeszcze bardziej pozwala ograniczyć zużycie paliwa i hałas podczas kilkunastosekundowych postojów. Scania chwali się, że pozwala to na zaoszczędzenie 25% paliwa w stosunku do pojazdów z dieslem, natomiast emisja CO2, w porównaniu do „czystego” diesla będzie niższa nawet o 90%.Nieskowejściowy podmiejski autobus ma nieco przearanżowane wnętrze. Solidniej zamocowano m.in. podsufitowe panele, których zbyt luźny montaż jest problemem dla przedsiębiorstw posiadających miejskie autobusy Scanii.