Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Rzym. W ciągu roku spłonęło 21 autobusów. Cztery w marcu

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
31-03-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Rzym. W ciągu roku spłonęło 21 autobusów. Cztery w marcu
źródło. vigilfuoco.itAutobus, który spłonał na Ciampino
W poniedziałek na Via Tuscolana w Rzymie spłonął autobus. Czwarty w tym miesiącu i 21. W ciągu ostatnich 12 miesięcy. Mieszkańcy miasta wrzucają na twittera zdjęcia oznaczone hasztagiem „#flambus”, czyli „#ogniobus” i wyliczają, że statystyczny rzymianin jeżdżący autobusami ma 3,5 proc. szansy, ze trafi na ten płonący. Tymczasem społecznicy domagają się prokuratorskiego śledztwa w tej sprawie.

„Flambus” to nawiązanie do „Trambus” czyli poprzedniej nazwy miejskiego przewoźnika autobusowego, który dziś nazywa się ATAC. W poniedziałkowym incydencie nikomu nic się nie stało, bo zanim płomienie ogarnęły cały pojazd, kierowcy udało się wyprowadzić z niego dwóch pasażerów. Podobnie było pięć dni wcześniej gdy doszczętnie spłonął autobus w dzielnicy Ciampino. Wcześniej w tym miesiącu pożary wybuchły w pojazdach na jednym z centralnych przystanków Termini, oraz w okolicy Castel Giubileo na północ od centrum.

Poniedziałkowy pożar wybuchł w mercedesie, ale incydenty nie zależą od marki pojazdu. Włoskie media publikują listę 21 autobusów (w tym 19 miejskich), w których od marca zeszłego roku pojawiały się płomienie. Nikt nie wie dlaczego konkretnie tak się dzieje. ATAC już zapowiedział wewnętrzne dochodzenie w tej sprawie, ale Carlo Rienzi, cytowany przez lokalne gazety szef organizacji konsumentów Codacons grzmi, że to nie wystarczy i sposób utrzymania rzymskich autobusów powinien zostać zbadany przez prokuratora.

Przy tej liczbie „incydentów” sprawa powoli robi się głośna. Micaela Quintavalle, kierowczyni autobusu i jedna ze związkowych liderek napisała na facebooku, że we wspomnianym mercedesie ogień pojawił się już dzień wcześniej, gdy zjechał do zajezdni, ale następnego dnia rano i tak wyjechał na trasę. Związek Faisa–Confail zapowiedział na 24 kwietna całodobowy strajk z żądaniem zapewnienia kierowcom i pasażerom bezpieczeństwa podróży.

Związkowcy w opublikowanym po poniedziałkowym pożarze oświadczeniu wskazują, że pojazdy są w fatalnym stanie. Średni wiek dwóch tysięcy rzymskich autobusów to 13 lat, a połowa z nich ma 15 lat i więcej. Są więc dwukrotnie starsze niż wynosi średnia dla dużych miast europejskich. Dla porównania średni wiek warszawskich autobusów w 2015 r. wyliczono na ok. 6,5 roku. W Rzymie zresztą problem dotyczy nie tylko tego rodzaju transportu. Dwa lata temu tamtejsze media informowały, że pociągom metra zdarza się jeździć z otwartymi drzwiami, by kilka tygodni później informować o zamkniętej stacji, w której zawalił się dach.

W mediach społecznościowych miejscy aktywiści wyliczają, że przeciętny rzymski pasażer autobusu, który codziennie przejeżdża nim 20 km (trasa z przedmieść do centrum to mniej więcej dziesięciokilometrowa podróż) ma 3,5 proc. szansy by trafić w najbliższym czasie na płonący pojazd. W przypadku kierowców to ryzyko zwiększa się do 20 proc.

Tabelka: Wszystkie autobusy, które spłonęły w Rzymie od 31 marca ubiegłego roku, źródło tabelki: Mercurio Viaggiatore/Twitter.com
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Więcej autobusów lepsze niż duże projekty transportowe?

Mobilność

Więcej autobusów lepsze niż duże projekty transportowe?

Przemysław Farsewicz 10 czerwca 2023

Supermarket na kołach. Niemcy powracają do zakupowych autobusów

Mobilność

Ukraina: Środki z EBI pozwolą odnowić tabor w kolejnych 18 miastach

Komunikacja

Jekaterynburg testuje niskopodłogowy tramwaj Uraltransmaszu

Przestrzeń

Zobacz również:

Więcej autobusów lepsze niż duże projekty transportowe?

Mobilność

Więcej autobusów lepsze niż duże projekty transportowe?

Przemysław Farsewicz 10 czerwca 2023

Supermarket na kołach. Niemcy powracają do zakupowych autobusów

Mobilność

Ukraina: Środki z EBI pozwolą odnowić tabor w kolejnych 18 miastach

Komunikacja

Jekaterynburg testuje niskopodłogowy tramwaj Uraltransmaszu

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5