Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Rzym. Spłonął dziewiąty w tym roku autobus

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
08-05-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Rzym. Spłonął dziewiąty w tym roku autobus
fot. Angy23/Twitter
W pobliżu słynnej rzymskiej fontanny Di Trevi spłonął we wtorek rano autobus, już dziewiąty w tym roku. „Rzym to jedyne miasto na świecie, w którym, gdy w centrum miasta eksploduje autobus, mieszkańcy od razu obwiniają operatora transportu, a nawet do głowy im nie przyjdzie, że to atak terrorystyczny” – piszą w mediach społecznościowych mieszkańcy miasta.

„ATAC jest gorszy niż ISIS” – można wyczytać w komentarzach na twitterze. ATAC to rzymski operator transportu. „We Włoszech musi chyba ktoś zginąć, żeby ktokolwiek zobaczył, że jest problem” – pisze twitterowicz Angy23.

Autobus zapalił się ok. 10. rano, w samym środku miasta na Via del Tritone, zaledwie przecznicę od słynnej fontanny Di Trevi. Na nagraniach widać, że z dymiącego pojazdu wylała się łatwopalna substancja, a potem szybko, począwszy od tylnej części, zajął się cały. Według świadka, cytowanego przez La Repubblicę”, słychać było głośną eksplozję, najpewniej opon. Po pojeździe pozostał szkielet. Wcześniej, po ścianie budynku wzbił się gęsty czarny dym. Pasażerowie zdążyli bezpiecznie opuścić pojazd, według włoskich mediów lekkich poparzeń doznała osoba pracująca w pobliskim sklepie.

Rzymianie w mediach społecznościowych wyśmiewają tamtejszych urzędników. Powszechne są hasła „ATAC in Rome”, a autobusy nazywa się flambusami („autobusami w płomieniach”), w nawiązaniu do poprzedniej nazwy organizatora transportu w stolicy Włoch, czyli „Trambus”. Ale pożar w samym środku miasta budzi też zrozumiały gniew. To już dziewiąty autobus miejski, który spłonął w Rzymie od początku stycznia. Rok 2018 może zresztą przebić rekordowy rok 2017, w którym ogień pochłonął 22 pojazdy.

Problemu nie rozwiązują wewnętrzne dochodzenia, które ATAC uruchamia po każdym zajściu. Przedstawiciele związków zawodowych widzą przyczynę pożarów w wiekowej flocie i fatalnym utrzymaniu pojazdów. Mercedes Citaro, który spłonął we wtorek, miał 15 lat i nie był wcale najstarszym autobusem w rzymskiej flocie. Przeważnie cykl życia autobusu określa się na 8–10 lat.



– W tym momencie możemy się tylko modlić, że nic złego się nie stanie i nie chcę nawet myśleć co będzie, gdy zrobi się cieplej – mówił dziennikarzom jeszcze w marcu, po piątym w tym roku pożarze, sekretarz generalny związku Faisa–Confail Claudio de Francesco.

Po wtorkowym zdarzeniu ATAC zapowiedział kolejne wewnętrzne śledztwo w tej sprawie. Tym razem jednak sprawą zainteresował się również prokurator, który ma prowadzić śledztwo pod kątem katastrofy, która zagraża bezpieczeństwu publicznemu. "La Repubblica" sugeruje, że może ono objąć również poprzednie pożary autobusów.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Francuzi testują tramwaje w przewozie poczty

Komunikacja

Francuzi testują tramwaje w przewozie poczty

Przemysław Farsewicz 25 września 2024

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Komunikacja

Luksemburg rozszerza sieć tramwajową

Komunikacja

Luksemburg rozszerza sieć tramwajową

Roman Czubiński 13 lipca 2024

Nocny pożar na terenie zajezdni w Bytomiu

Przestrzeń

Nocny pożar na terenie zajezdni w Bytomiu

Witold Urbanowicz 13 maja 2024

Czy Polacy chcą 15-minutowych miast? Tak, ale nie

Przestrzeń

Czy Polacy chcą 15-minutowych miast? Tak, ale nie

Multiconsult Polska 28 kwietnia 2024

Suburbanizacja w Olsztynie: Duża skala wyprowadzek do Stawigudy

Wywiady i komentarze

Zobacz również:

Francuzi testują tramwaje w przewozie poczty

Komunikacja

Francuzi testują tramwaje w przewozie poczty

Przemysław Farsewicz 25 września 2024

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Komunikacja

Luksemburg rozszerza sieć tramwajową

Komunikacja

Luksemburg rozszerza sieć tramwajową

Roman Czubiński 13 lipca 2024

Nocny pożar na terenie zajezdni w Bytomiu

Przestrzeń

Nocny pożar na terenie zajezdni w Bytomiu

Witold Urbanowicz 13 maja 2024

Czy Polacy chcą 15-minutowych miast? Tak, ale nie

Przestrzeń

Czy Polacy chcą 15-minutowych miast? Tak, ale nie

Multiconsult Polska 28 kwietnia 2024

Suburbanizacja w Olsztynie: Duża skala wyprowadzek do Stawigudy

Wywiady i komentarze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij