Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metamorfoza Alej Jerozolimskich. „Rz”: Spore poparcie dla zwężania ulic w centrach

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-06-14 13:33
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metamorfoza Alej Jerozolimskich. „Rz”: Spore poparcie dla zwężania ulic w centrach
mat. UM Warszawa
Temat przeobrażeń Alej Jerozolimskich w Warszawie wciąż rozpala emocje. Część komentujących odbiera to jako „dyskryminację kierowców”. Wg badań opinii Polaków, zleconych przez „Rzeczpospolitą”, aż 66% respondentów wizję prezydenta Trzaskowskiego oceniło pozytywnie, jako zmianę w dobrym kierunku.

O wizji nowych Alej Jerozolimskich, które miałyby zostać przebudowane przy okazji modernizacji linii średnicowej, planowanej przez PKP PLK, pisaliśmy już niejednokrotnie. Ulica miałaby zostać – na odcinku od ronda Czterdziestolatka do mostu Poniatowskiego zwężona i zazieleniona. Przewidziano po dwa pasy ruchu, z czego jeden miałby służyć jako buspas. Zaplanowano likwidację ogromnych rond Dmowskiego i De Gaulle’a, a także wytyczenie nowych przejść naziemnych. Ogłoszono przetarg na dokumentację projektową.

Badania ruchu pokazują, że w tym miejscu zdecydowaną większość użytkowników Alej stanowią niezmotoryzowani. To najważniejszy ciąg tramwajowy w mieście, z bardzo intensywną obsługą komunikacyjną. Zapowiedź zmian wywołała oczywiście sporo dyskusji. Część dyskutantów taką zmianę – jak każdą najmniejszą ingerencję w stan istniejący – odbiera jako gnębienie czy zamach kierowców. Takie głosy popularne są wśród polityków prawicy, a także dziennikarzy czy celebrytów – zwłaszcza tych, którzy przemieszczają się tędy własnym samochodem.

W tym kontekście ciekawe wyniki badań zaprezentowała „Rzeczpospolita”. Instytut Badań Rynkowych i Społecznych zapytał respondentów o ocenę proponowanych zmian. W odpowiedzi na stwierdzenie „prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski zaproponował nową wizję jednej z głównych ulic w mieście. Ma być dużo mniej samochodów, ale więcej zieleni i rowerów” aż 66% poparło tę wizję – 49% oceniło to jako dobry kierunek, który powinien być kontynuowany, natomiast wg 17% to zmiana w dobrym kierunku, ale za mała idąca, centra miast powinny być bez samochodów. Jedynie 16% określiło to jako dyskryminację kierowców, a 18% odpowiedziało „nie wiem / trudno powiedzieć”.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5