Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Rynek rowerów publicznych czeka rewolucja? Zrobi ją Romet?

Dalej Wstecz
Autor:

Rafał Stawecki

Data publikacji:
2015-04-23 10:27
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Rynek rowerów publicznych czeka rewolucja? Zrobi ją Romet?
Lukas 3z, lic. GNU, CC ASA 4.0rower Romet
Arkus&Romet wykupiło rzeszowską firmę WiM zajmującą się produkcją bezobsługowych wypożyczalni rowerów miejskich. Całkiem prawdopodobne, że dzięki temu na rynku publicznych jednośladów wkrótce zajdą znaczne zmiany.

W wyniku włączenia WiM System w struktury Arkus&Romet Group narodził się nowy twór o wymownej nazwie Romet Rental Systems. Dynamicznie rosnący rynek bezobsługowych wypożyczalni rowerów w Polsce – obecnie zdominowany przez niemiecki Nextbike i francuski BikeU – zyska kolejnego gracza. I to nie byle jakiego – świeżo powstały operator z polskim kapitałem ma duży potencjał do tego, by narzucić innym swoje zasady gry.

Taniej niż konkurencja

Przewaga Romet Rental Systems nad konkurencją polega głównie na komplementarności usług. Arkus&Romet Group specjalizuje się w tworzeniu jednośladów, zaś WiM Systems – w produkcji bezobsługowych wypożyczalni. Dzięki połączeniu sił dwóch firm możliwe stało się wdrażanie sieci w poszczególnych miastach w ramach jednego tworu. Co to da? Po pierwsze – pozwoli znacznie ograniczyć koszty związane z dostarczeniem rowerów mających być częścią systemu. Inni operatorzy zmuszeni są do płacenia marż producentom i pośrednikom. W przypadku Romet Rental Systems nie będzie takiej konieczności. Po drugie – umożliwi redukcję kwot przeznaczanych na bieżące utrzymanie maszyn i infrastruktury. Polski producent posiada własną sieć serwisów oraz partnerów biznesowych (np. współpracujących sklepów), dzięki czemu rowery można naprawiać taniej. Nie będzie również konieczności tworzenia od zera sieci serwisowych w każdym mieście.

Produkcja jednośladów i elementów infrastruktury, wdrażanie systemów bezobsługowych wypożyczalni oraz serwis – wszystko odbywa się w ramach jednego podmiotu, bez konieczności zatrudniania kilku firm specjalizujących się w konkretnych zadaniach. To tworzy nowy model biznesowy o znacznie zredukowanych kosztach. Mniej pieniędzy pochłonie zarówno instalacja sieci w miejskiej przestrzeni, jak i jej utrzymanie. Dzięki temu Romet Rental Systems będzie mógł zaoferować ceny znacznie niższe niż konkurencja.

Nie tylko rowery miejskie

Istotnym niuansem proponowanym przez nowego operatora ma być możliwość wypożyczenia jednośladów różnego rodzaju. Oprócz absolutnie dominujących w polskich systemach maszyn typowo miejskich pojawią się również rowery turystyczne, dziecięce, szosowe i górskie. Planowane jest także udostępnienie użytkownikom pojazdów elektrycznych.

Romet Rental Systems już zapowiada chęć aktywnego włączenia się do rywalizacji. Operator snuje ambitne plany wprowadzania na rynek od kilku do nawet kilkunastu tysięcy sztuk publicznych jednośladów rocznie. Firma chce brać udział w przetargach publicznych oraz przygotować ofertę dla podmiotów prywatnych. Ekspansja nie ograniczy się tylko do Polski. Sieć partnerów biznesowych ma pomóc Romet Rental Systems wyjść także poza nasz kraj.

Czy pozornie mało znaczące włączenie WiM w struktury Arkus&Romet zaowocuje małą rewolucją? To całkiem prawdopodobny scenariusz. Warto uważnie przyglądać się rynkowi rowerów publicznych, bowiem wkrótce mogą zajść na nim znaczące zmiany.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Rower miejski bezpieczniejszy niż własny?

Mobilność

Rower miejski bezpieczniejszy niż własny?

Marcin Żywiałkowski 12 kwietnia 2016

Lwowskie Veturilo? Nextbike uruchomił bike-sharing na Ukrainie

Mobilność

Lwowskie Veturilo? Nextbike uruchomił bike-sharing na Ukrainie

Jakub Dybalski 01 kwietnia 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5