Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
Przestrzeń

Ruszyła przebudowa byłego dworca kolejowego w Otyniu

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Rösler

Data publikacji:
2022-04-20 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Ruszyła przebudowa byłego dworca kolejowego w Otyniu
mat. UM Otyń
Otyń rozpoczął przebudowę dawnego budynku dworca kolejowego. Obiekt zostanie wyremontowany i odnowiony dzięki funduszom otrzymanym z Polskiego Ładu. W budynku swoje miejsce znajdzie gminny ośrodek kultury, a także kawiarnia. Dawny dworzec zachowa swój kolejowy charakter.

Otyń, miejscowość leżąca niedaleko Nowej Soli w województwie lubuskim, otrzymał spore dofinansowanie na remont starego dworca kolejowego. Fundusze pochodzą z funduszu inwestycji strategicznych, tzw. Polskiego Ładu. W ramach prac budynek ma odzyskać dawną świetność, a w jego progach znajdzie się siedziba gminnego centrum kultury. Dawny dworzec nie spełnia już swojej roli od wielu lat, a linia kolejowa 371, przy której się znajduje, została na znacznym odcinku zamieniona w ścieżkę rowerową. Do otyńskiego dworca dotrzemy więc jednośladem poruszając się drogą rowerową prowadzoną dawnym nasypem kolejowym.

Przetarg rozpisano pod koniec ubiegłego roku, a postępowanie podzielono na trzy części, osobno dla przebudowy budynku, montażu nagłośnienia, a także dostawy wyposażenia wnętrz. Udało się rozstrzygnąć tylko pierwszą, a zarazem najważniejszą część postępowania, dotyczącą przebudowy i modernizacji samego budynku.

W ramach prac do dworca zostanie dobudowana sala koncertowa, mieszcząca 144 osoby. W projekcie założono, iż piwnica obiektu nie będzie używana, w przeciwieństwie do parteru oraz pierwszego piętra, a także poddasza. Wykonawca będzie musiał zakonserwować oraz uzupełnić ubytki na drewnianych schodach, a także ocieplić budynek.

Renowację przejdzie elewacja przednia, a dokładniej stare cegły, z których zbudowano dworzec. Zostanie także wymieniona cała stolarka okienna.

Prace już się rozpoczęły, a wykonawca ma rok na ich wykonanie. Głównym zamysłem adaptacji budynku jest zachowanie jak największej ilości kolejowych akcentów. Stąd widoczna na materiałach tablica Peron 2.

Otyń otrzymał na modernizację dworca ponad 6 milionów złotych dofinansowania, a wartość całego projektu przekracza siedem milionów złotych.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5