Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Ruszyła druga linia olsztyńskiego tramwaju

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
27-12-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Ruszyła druga linia olsztyńskiego tramwaju
fot. MJ
Po ośmiu dniach od uruchomienia systemu tramwajowego w Olsztynie na tory wyjechała właśnie kolejna linia. O 4:53 z przystanku Dworzec Główny tramwaj z numerem 2 wyruszył w pierwszy kurs. Już tylko kilka dni dzieli Olsztyn od pełnego uruchomienia systemu komunikacyjnego w nowej odsłonie.

Po ponad tygodniu funkcjonowania jedynki do jej grona - wczesnym rankiem - dołączyła dziś kolejna linia tramwajowa. W niedzielę regularne kursy rozpoczęła dwójka, a pierwszy pojazd ruszył już o godzinie 4:53. Linia nr 2 łączy Dworzec Główny z Jarotami. Trasy jedynki i dwójki w znacznej mierze się pokrywają. Z tymże na ul Kościuszki jedynka skręca w lewo pod Wysoką Bramę, natomiast dwójka jedzie prosto do dworca. 

Nowością dla kierowców samochodów będą przystanki wiedeńskie. Kościuszki to jedyny odcinek na którym występują. Trambuspas znajduje się na środku ulicy. w miejscu, gdzie znajduje się przystanek, na całej długości zatrzymania tramwaju, podniesiony jest asfalt. Kierowcy są więc zobligowani do ustąpienia pierwszeństwa pieszym wysiadającym z tramwaju bezpośrednio na ulicę.

Na nowej trasie tramwaje nie będą jeździły już tak często, jak do centrum. Rozkład jazdy przewiduje kursy co 15 minut praktycznie przez cały dzień. Jedynka w szczycie kursuje już co 7-8 minut. W weekendy tramwaje linii nr 2 kursują co 30 minut w godzinach rannych i późnowieczornych, natomiast od 11 do 21 już co 20 minut. 

Zmienił się także czas przejazdu tramwajów. Na chwilę obecną przewiduje się, że dwójka swoją trasę pokona w 20 minut. Warto jednak zaznaczyć, że rozkład jest ważny tylko do końca tego roku. Od 1 stycznia, według zapowiedzi prezydenta Piotra Grzymowicza, ruszy ITS, co znacząco usprawni przejazdy tramwajów przez skrzyżowania. Wtedy też Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu poprawi rozkład jazdy z uwzględnieniem priorytetu.

Cały czas trwa także testowanie całego systemu tramwajowego i kalibrowanie systemu informatycznego. Wysoka frekwencja w tym nowym środku komunikacji pozwala intensywnie i na bieżąco wyłapywać jakiekolwiek nieprawidłowości. A pasażerów nie  brakowało nawet w dni świąteczne, mimo nieczęstego w tym czasie kursowania tramwajów. - Cały czas trwa test systemu tramwajowego, który polega na wdrażaniu nowych połączeń, ich koordynacji i dostrajaniu rozkładów jazdy - informują urzędnicy. - Planujemy zakończenie tych prac i procedur z końcem tego roku. System komunikacji tramwajowej i komunikacji autobusowej połączymy w nowy układ komunikacji miejskiej, który uruchomimy 1 stycznia 2016 roku - zaznaczają.

Udało się już poprawić wyświetlanie czasu odjazdu pojazdów na tablicach informacji pasażerskiej, które rozmieszczono na przystankach. Pokazują one poprawny - rzeczywisty - czas z jakim odjedzie tramwaj. Pasażerowie często skarżyli się, że to, co wyświetlały tablice nie miało odzwierciedlenia w rzeczywistości. Dopóki trwa jednak dostosowywanie nowego układu komunikacyjnego do potrzeb pasażerów, tramwaje pozostaną bezpłatne. Dopiero od nowego roku w pojazdach szynowych zacznie obowiązywać normalna taryfa biletowa. Tuż przed końcem darmowych przejazdów wystartuje ostatnia linia tramwajowa. Trójka połączy Dworzec Główny z uniwersytetem w Kortowie. 
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Olsztyn. Jest już szkielet rozbudowywanej zajezdni tramwajowej

Przestrzeń

Olsztyn. Będzie waloryzacja tramwajowego kontraktu. Jest porozumienie

Przestrzeń

Jednokierunkowa Pesa Twist dla rumuńskiej Krajowy na testach w Olsztynie

Przestrzeń

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Mobilność

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Przemysław Farsewicz 28 października 2022

Olsztyn. Za wykonawcą tramwajowym większość prac podziemnych

Przestrzeń

Zobacz również:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Olsztyn. Jest już szkielet rozbudowywanej zajezdni tramwajowej

Przestrzeń

Olsztyn. Będzie waloryzacja tramwajowego kontraktu. Jest porozumienie

Przestrzeń

Jednokierunkowa Pesa Twist dla rumuńskiej Krajowy na testach w Olsztynie

Przestrzeń

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Mobilność

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Przemysław Farsewicz 28 października 2022

Olsztyn. Za wykonawcą tramwajowym większość prac podziemnych

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5