PKP SA ogłosiły przetarg – w formule projektuj i buduj – na realizację 12 inwestycji dworcowych w Dolinie Popradu. Lokalizacje objęte inwestycjami to Stary Sącz, Barcice, Rytro, Piwniczna Zdrój, Piwniczna, Wierchomla Wielka, Żegiestów, Żegiestów Zdrój, Milik, Łomnica Zdrój, Młodów i Zubrzyk. Szacowana wartość zamówienia to 51 mln zł netto.
Osiem dworców – Stary Sącz (z 1966 r.), Barcice (z 1952 r., objęty ochroną konserwatorską), Rytro (z 1959 r., objęty ochroną konserwatorską), Piwniczna Zdrój (z 1928 r., objęty ochroną konserwatorską), Piwniczna (z 1928 r., objęty ochroną konserwatorską), Wierchomla Wielka (z 1958 r., objęty ochroną konserwatorską), Żegiestów (z 1908 r., objęty ochroną konserwatorską) i Żegiestów Zdrój (objęty ochroną konserwatorską) – będzie podlegać przebudowie wraz z zagospodarowaniem terenu. Wszystkie te dworce są obecnie nieczynne.
W Starym Sączu założono pomniejszenie poczekalni. Zmieni się też wygląd budynku – otrzyma on dach dwuspadowy. Na dworcu Piwniczna Zdrój zostanie wydzielona poczekalnia wewnętrzna. W pozostałych lokalizacjach poczekalnie zostaną powiększone. Podróżni będą mogli korzystać z ogólnodostępnych poczekalni. Część pomieszczeń na dworcach zająć ma samorząd na potrzeby centrum obsługi mieszkańców. W zakresie zagospodarowania otoczenia przewidziano m.in. wiaty rowerowe, nową zieleń, miejsca postojowe.
Przewidziano nowe dworce Młodów, Zubrzyk, Łomnica Zdrój i Milik, które mają zastąpić spalone bądź istniejące budynki, przeznaczone do wyburzenia. W Łomnicy Zdroju, Młodowie i Zubrzyku powstaną stylizowane obiekty, a dodatkowo budynek w Łomnicy Zdroju zostanie usytuowany w nowym miejscu, na działce mieszczącej się na południowym krańcu peronu. W Miliku ma stanąć nowoczesny, parterowy dworzec z dwuspadowym dachem, w nowej lokalizacji.
Termin składania ofert mija 2 grudnia. Szacowana wartość zamówienia to 50,952 mln zł netto. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Dokumentacja projektowa ma zostać wykonana w ciągu 52 tygodni, natomiast prace budowlane mają zakończyć się w terminie 104 tygodni od podpisania umowy.
PKP SA
prowadziły już w 2017 r. przetarg na projektanta. Umowa z wykonawcą
została unieważniona z uwagi na niewywiązywanie się z umowy. Tym razem jednak ograniczono zakres prac – wykreślono budowę nowego dworca Nowy Sącz Biegonice. Ponadto trzy przystanki bez budynku dworca miały podlegać nowemu zagospodarowaniu terenu z małą architekturą. Chodzi o Andrzejówkę, Muszynę Zdrój i Powroźnik.