Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Rusza przetarg na podziemną część dworca Rail Baltiki w Tallinie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Rusza przetarg na podziemną część dworca Rail Baltiki w Tallinie
mat. Rail Baltica
Po fiasku dużego przetargu na węzeł Ülemiste w Tallinie zamówienie podzielono na trzy części. Po przetargu na przebudowę infrastruktury torowej ruszył przetarg na podziemną konstrukcję przyszłego dworca.

Wielki przetarg na przebudowę torów 1520 mm, budowę linii 1420 mm orz dworca zakończył się fiaskiem – wystartowała jedna firma, znacznie przekraczając kosztorys. W efekcie zdecydowano się podzielić zamówienie.

Pierwszy nowy przetarg rozpisano na przebudowę infrastruktury torowej. Konieczne jest rozebranie 16,3 km torów linii 1520 mm i budowa ponad 8 km nowej linii. W postępowaniu wpłynęły trzy oferty i wszystkie mieszczą się w budżecie. Umowa ze zwycięzcą ma zostać podpisana do końca roku, a większość prac miałaby zakończyć się w 2024 r., choć realizacja kontraktu potrwa do 2026 r. – Pasażerowie będą mogli korzystać z obecnych peronów do wiosny 2025 r. Następnie ruch zostanie przełożony na nowe perony – mówi Marko Kivila z Rail Baltiki.

Teraz ruszył przetarg na konstrukcję nośną podziemnej części przyszłego dworca. Termin składania ofert mija w styczniu. Wartość szacunkowa zamówienia to 66,5 mln euro. Prace miałyby wystartować wiosną 2023 r. i potrwać do III kwartału 2026 r. Potem ruszą prace związane z architektoniczną częścią dworca.

Dokumentację projektową przygotowały pracownie OU Reaalprojekt i OU Allspark. Za rozwiązania architektoniczne jest odpowiedzialny zespół Zaha Hadid Architects i Esplan OU.

W sumie w ramach projektu Rail Baltiki powstać ma 870 km normalnotorowej linii kolejowej o rozstawie 1435 mm: 392 km na Litwie, 265 km na Łotwie i 213 km w Estonii. Obecnie w krajach tych dominuje rosyjski rozstaw 1520 mm.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Estonia: Terminal Rail Baltiki w Parnawie z pozwoleniem na budowę

Przestrzeń

Estonia: Terminal Rail Baltiki w Parnawie z pozwoleniem na budowę

Witold Urbanowicz 03 czerwca 2023

Tallin: Umowa na podziemną część dworca Rail Baltiki

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Estonia: Terminal Rail Baltiki w Parnawie z pozwoleniem na budowę

Przestrzeń

Estonia: Terminal Rail Baltiki w Parnawie z pozwoleniem na budowę

Witold Urbanowicz 03 czerwca 2023

Tallin: Umowa na podziemną część dworca Rail Baltiki

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5