Zgodnie z zapowiedziami przed końcem roku PKP SA ogłosiły przetarg na budowę dworca Olsztyn Główny. Zastąpi on istniejący, modernistyczny budynek dworca pamiętający przełom lat 60. i 70. XX w.
Przedmiotem zamówienia jest budowa dworca Olsztyn Główny który zastąpi istniejącą, modernistyczną budowlę. Budynek otrzyma on charakterystyczną formę żagla. Nowy obiekt będzie składał się z trzech kondygnacji – dwóch nadziemnych i jednej podziemnej. Ta ostatnia będzie połączona z placem przydworcowym oraz z tunelem, prowadzącym na perony oraz na Zatorze. Więcej o koncepcji piszemy
tutaj.
Termin składania ofert mija 29 stycznia. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Na realizację zamówienia przeznaczono 518 dni, czyli 74 tygodnie (nieco ponad 17 miesięcy). Szacowana wartość zamówienia to 76,194 mln zł netto.
Równolegle trwa przetarg PKP PLK na kompleksową przebudowę stacji Olsztyn Główny. Przebudowany zostanie cały układ torowy. Perony zostaną podwyższone i poszerzone, powstanie nowa krawędź peronowa. Powstanie też nowy tunel, który będzie szerszy, wyższy i przede wszystkim dłuższy, dzięki czemu powstanie dojście na drugą stronę stacji – na Zatorze. Podróżni na perony dostaną się za pomocą schodów zwykłych, ruchomych i wind. Szczegółowo o zakresie pisaliśmy
tutaj. Jeśli nie będzie dalszych zmian, oferty poznamy w styczniu.