Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Rumunia: Tramwaje powrócą do Reșițy?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
12-01-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Rumunia: Tramwaje powrócą do Reșițy?
for. wikipedia, CC BY-SA 3.0Tramwaj w Reșicie
Jest duża szansa na ponowne otwarcie komunikacji tramwajowej w karpackiej Reșicie. Przewozy zlikwidowano tam w 2011 r. Miasto ubiega się o duże środki na odbudowę systemu.

Jednym z kilku zlikwidowanych w ostatnich latach systemów tramwajowych w Rumunii pozostaje ten w karpackim mieście Reșița zamieszkałym przez ok. 80 tys. osób. 10-kilometrową trasę otwarto tam dopiero w 1988 r., a budowę ostatecznie ukończono w 1989 r. Połączenie zamknięto w 2011 r., przetrwało więc jedynie niecałe ćwierć wieku.

Plany obejmują zakup 13 nowych wagonów tramwajowych

Jak informują jednak lokalne media, pojawiła się szansa na wznowienie komunikacji. – Pracujemy nad bardzo ambitną inwestycją polegającą na odbudowie tramwaju – powiedział telewizji Banatul Azi burmistrz Reșițy Ioan Popa. Według jego słów obecnie trwa tworzenie projektu przedsięwzięcia, ale osiągnięto już zaawansowany etap prac.

Miasto zamierza kupić 13 nowych wagonów tramwajowych i zbudować łącznie 18 km torowiska. Jest to konieczne, bo istniejąca poprzednio infrastruktura została częściowo rozebrana, a pozostała nie nadaje się do użytku. Według słów Ioana Popy, jeśli do realizacji przedsięwzięcia ostatecznie by doszło, wprowadzone zostałyby pewne zmiany w układzie torowiska względem tego istniejącego jeszcze kilka lat temu.

Czas na odwrócenie trendów komunikacyjnych

Włodarz przyznaje przy tym, że obecnie w Rumunii ekologiczny i zrównoważony transport nie jest jeszcze ideą popularną, a zmiany często zmierzają w kierunku wręcz całkowicie przeciwnym. Dodaje więc, że nowa infrastruktura miałaby zostać zaprojektowana tak, by nie utrudniało to ruchu samochodów. – Wszyscy zachęcają do korzystania z własnego auta. To głupie. Ja chciałbym zadziałać odwrotnie – stwierdził jednocześnie.

Sama budowa infrastruktury miałaby kosztować ok. 50 mln euro. Według miejskich szacunków zakupy taboru pochłonęłyby kolejne 20 mln. Samorząd liczy na wsparcie unijne. Wariant optymistyczny zakłada według portalu banatulazi.ro uruchomienie przewozów już w 2021 r., pesymistyczny – rok później. Wciąż nie wiadomo jednak, czy miasto otrzyma niezbędne do przeprowadzenia inwestycji środki.

Do podobnego wstrzymania przewozów doszło już w 1995 r.

Likwidacja ruchu w roku 2011 miała mieć początkowo jedynie charakter czasowy. Wcześniej doszło już do podobnego wstrzymania: niska jakość torowiska sprawiła, że w siedem lat po otwarciu systemu całkowicie zawieszono przewozy. Po kilku miesiącach udało się jednak otworzyć część trasy ponownie, a w kolejnych latach – przeprowadzić remont także zamkniętego odcinka.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Więcej autobusów lepsze niż duże projekty transportowe?

Mobilność

Więcej autobusów lepsze niż duże projekty transportowe?

Przemysław Farsewicz 10 czerwca 2023

Supermarket na kołach. Niemcy powracają do zakupowych autobusów

Mobilność

Ukraina: Środki z EBI pozwolą odnowić tabor w kolejnych 18 miastach

Komunikacja

Jekaterynburg testuje niskopodłogowy tramwaj Uraltransmaszu

Przestrzeń

Zobacz również:

Więcej autobusów lepsze niż duże projekty transportowe?

Mobilność

Więcej autobusów lepsze niż duże projekty transportowe?

Przemysław Farsewicz 10 czerwca 2023

Supermarket na kołach. Niemcy powracają do zakupowych autobusów

Mobilność

Ukraina: Środki z EBI pozwolą odnowić tabor w kolejnych 18 miastach

Komunikacja

Jekaterynburg testuje niskopodłogowy tramwaj Uraltransmaszu

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5