Rumuńska Oradea prowadzi przetarg na zakup dziewięciu nowych tramwajów – z możliwością powiększenia zamówienia o kolejne 16 pojazdów. Szacowana wartość całego zamówienia to 219,640 mln lei netto (ok. 203,8 mln zł).
Zamówienie podstawowe dotyczy dziewięciu pojazdów, z czego sześć ma być jednokierunkowych, a trzy – dwukierunkowe. Długość w pełni niskopodłogowych tramwajów określono na 26-28 m, a minimalną pojemność na 168 pasażerów, z czego 40 na miejscach siedzących. – Efektywność tramwajów dwukierunkowych jest oczywista – przekonamy się o tym szczególnie, gdy będą prowadzone roboty drogowe w określonych obszarach miasta. Dzięki temu obędzie się bez konieczności wstrzymywania ruchu tramwajów na tych odcinkach. Pojazdy uzupełnią istniejący tabor, w skład którego wchodzi także 20 tramwajów dostarczonych w latach 2020-2022 i zakupionych ze środków europejskich w ramach programu regionalnego – mówi Florin Birta, burmistrz Oradei.
O wyborze zdecydują cena (68%), użycie energii elektrycznej (11%), czas przeznaczony na przeglądy planowe w ujęciu rocznym (3%), przyspieszenie (3%), maksymalne opóźnienie hamowania (3%), poziom hałasu na zewnątrz przy prędkości 50 km/h (3%), poziom hałasu wewnątrz przy prędkości 50 km/h (3%), wydajność układu klimatyzacji wnętrza (3%), wydajność systemu ogrzewania (3%).
Termin składania ofert mija 9 października. Na dostawy przeznaczono 18 miesięcy. Wartość zamówienia podstawowego jest szacowana na 79 mln lei netto (ok. 73,2 mln zł), a rozszerzonego, z opcją – 219,640 mln lei. Zakup jest możliwy dzięki środkom z rumuńskiego Krajowego Planu Odbudowy, który pokrywa 100% kosztów zakupu pojazdów w zamówieniu podstawowym. Dostawca musi utrzymać serwis w zajezdni zamawiającego w czasie trwania gwarancji.
Długość sieci wynosi ok. 19,3 km. Najnowszy odcinek uruchomiono tu w 2021 r. (to pierwsza nowa linia tramwajowa, którą wybudowano w Rumunii od 1989 r.). Obecnie funkcjonuje tu siedem linii (część różni się kierunkiem ruchu w centrum na ringu czy skróconą relacją). Oradea była pierwszym rumuńskim tramwajem, który wprowadził nowoczesne niskopodłogowe tramwaje do ruchu – w latach 2008/9 Siemens dostarczył dziesięć tramwajów z rodziny ULF. Najnowszym dodatkiem są z kolei tramwaje Astra imperio.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.