Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Ruda Śląska: Trwa rozbiórka linii tramwajowej nr 18

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-03-21 15:11
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Ruda Śląska: Trwa rozbiórka linii tramwajowej nr 18
fot. WU
W Rudzie Śląskiej trwają prace przy rozbiórce zlikwidowanej trzy lata temu linii tramwajowej nr 18, biegnącej przez Piastowską i Wolności. Zdjęto już sieć, a teraz usuwane są słupy. – Likwidacja następuje w związku inwestycjami realizowanymi na zlecenie rudzkiego magistratu – informuje Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich.

Linia nr 18, łącząca pętle Bytom Stroszek i Ruda Śląska Chebzie, została zlikwidowana w połowie lutego 2015 r. W efekcie z ulic Piastowskiej i Wolności w Rudzie Śląskiej zniknęła komunikacja tramwajowej. Miasto Ruda Śląska jako przyczyny likwidacji wskazywało stan infrastruktury, wygodę podróżnych (wysokopodłogowy tabor i wsiadanie z jezdni), a także kwestie bezpieczeństwa (jednotorowa linia na dwukierunkowej jezdni).

W Mikołajki – 6 grudnia 2017 r. – Tramwaje Śląskie rozpoczęły demontaż sieci trakcyjnej. – Sieć jest zdemontowana na całej linii (za wyjątkiem tzw. trójkątów manewrowych na krańcach linii). Obecnie usuwane są słupy trakcyjne. Demontaż wykonywany jest sukcesywnie (od strony osiedla Pod Brzozami) a ukończenie prac zależne jest od innych prac utrzymaniowych i konserwacyjno-naprawczych wykonywanych przez Zakład Torów i Sieci na czynnych liniach, co jest oczywiście priorytetem – wyjaśnia Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich. Materiały z rozbiórki trafiają z powrotem do spółki.

Tramwaje Śląskie nie planują aktualnie rozbiórki torowiska, choć jego ciągłość została przerwana w czasie remontu przepustu w ul. Piastowskiej, który przeprowadzała Ruda Śląska. – Podobnie, jak w przypadku innych zlikwidowanych linii, rozbiórka infrastruktury torowej następuje jedynie przy realizacji inwestycji zlecanych przez miasto lub innego inwestora zewnętrznego. Z naszych informacji wynika, że miasta Ruda Śląska planuje przebudowę ulic Piastowskiej i Wolności do 2020 r. W tym czasie zatem będzie również usuwana infrastruktura torowa po linii nr 18 – informuje Zowada.

Jak zauważa przewoźnik, na ten moment nic nie wskazuje na to, żeby linia 18 miała szansę zostać odtworzona w swoim dawnym przebiegu. – Trudno mi jednak jednoznacznie i kategorycznie mówić, że nigdy nie wróci. Jak bowiem pokazuje historia (np. linii nr 7 w Bytomiu, zlikwidowanej i po kilku latach odbudowanej, czy poważnych przymiarek do odbudowy połączenia tramwajowego Chorzowa z Siemianowicami, ale innym niż dawna linia 12 szlakiem), niczego nie należy przesądzać – zaznacza Andrzej Zowada.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5