Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Ruda Śląska: Aż 9 ofert na remont torowiska linii 9 w ul. Goduli

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-12-17 16:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Ruda Śląska: Aż 9 ofert na remont torowiska linii 9 w ul. Goduli
fot. Google Street View
Tramwaje Śląskie otworzyły ofert w przetargu na przebudowę torowiska tramwajowego w ciągu ul. Karola Goduli na terenie Rudy Śląskiej. Kursuje tędy linia nr 9, której losy były niepewne. O zamówienie, w wyniku którego poprawi się przepustowość trasy, ubiega się aż 9 podmiotów.

Przedmiotem przetargu jest przebudowa infrastruktury tramwajowej wzdłuż ul. Karola Goduli w Rudzie Śląskiej. Zakres obejmuje odcinek od mostu kolejowego w Rudzie Śląskiej Chebziu do granicy miasta Ruda Śląska z Bytomiem. Łączna długość torów przewidzianych do przebudowy wynosi ok. 2,900 mtp. W ramach inwestycji powstanie nowa, dodatkowa mijanka w rejonie przystanku Młyn Szombierski.

Dzisiaj (17 grudnia) upłynął zmieniony termin składania ofert. Wystartowało aż dziewięć firm i niemal wszystkie zmieściły się w budżecie, określonym na kwotę 34,883 mln zł brutto. Najtańszą propozycję złożyła firma Tor-Krak, która jest gotowa wykonać prace za 25,817 mln zł brutto. Balzola zaproponowała 27,463 mln zł brutto, NDI – 27,776 mln zł brutto, KZN Rail – 27,987 mln zł brutto, Mostostal Zabrze – 28,876 mln zł brutto, konsorcjum firm Silesia Invest i Tor-Kar-Sson – 28,897 mln zł brutto, konsorcjum firm Spec Bruk, Spaw-Tor i Progreg Budownictwo zaproponowało 29,902 mln zł brutto, ZUE – 30,398 mln zł brutto, a konsorcjum firm Aldesa i Coalvi – 49,669 mln zł brutto.

O wyborze zdecydują cena (80%), gwarancja (10%) oraz doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (10%). Na realizację prac przeznaczono 12 miesięcy.

Losy linii 9 były niepewne. Ruda Śląska odgrażała się jej likwidacją z uwagi na zły stan infrastruktury. Remont zdaje się tę perspektywę oddalać. Ponadto prace pozwolą na poprawę parametrów funkcjonowania linii. Co prawda Tramwaje Śląskie przekonują, że budowa drugiego toru nie jest możliwa i zasadna, ale już dodatkowa mijanka – wraz z inwestycjami na innych odcinkach trasy – umożliwią osiągnięcie „optymalnej dla tej linii częstotliwośvi kursowania co 15 minut”.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5