Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Rozbudowa metra. Na odcinku wschodnim brakuje tylko jednej zgody

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-03-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Rozbudowa metra. Na odcinku wschodnim brakuje tylko jednej zgody
mat. prasowe
Wojewoda mazowiecki wydał kolejne pozwolenia dla obiektów na zachodnio-północnym odcinku II linii metra. – Czekamy tylko na pozwolenie dla stacji C16 Szwedzka – mówi Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra. Po uzyskaniu wszystkich zostanie podpisana umowa z wykonawcą, firmą Astaldi.

Zbliżamy się do realizacji kolejnych odcinków II linii metra. Wojewoda mazowiecki wydał pozwolenia na budowę dla kolejnych obiektów na odcinku wschodnio-północnym: dla stacji C17 Targówek, wentylatorni V16 i V18, przebudowę na stacji C15 Dworzec Wileński, gdzie tarcze zakończą drążyć tunele. Wcześniej, w lutym, wydano pozwolenie dla wentylatorni i stacji C18 Trocka, gdzie przewidziano szyb startowy dla tarcz. W tej chwili brakuje już tylko pozwolenia dla stacji C16 Szwedzka.

Odcinek wschodnio-północny zbuduje firma Astaldi. – W momencie, gdy będziemy mieć większość pozwoleń na budowę, wystąpimy do firm o wpłatę gwarancji bankowych. Przed podpisaniem umowy musimy mieć potwierdzenia – mówi Anna Bartoń. Wykonawca musi wpłacić 57 mln zł. Budowa powinna ruszyć jeszcze w I połowie tego roku.

Metro złożyło też wszystkie wnioski dla odcinka zachodniego, na Wolę. Tutaj nie wydano jeszcze żadnych pozwoleń. Tutaj Metro musiało złożyć poprawki do dokumentacji środowiskowej w związku z decyzją Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. – Złożyliśmy już poprawione dokumenty. Są wszczęte postępowania dla dwóch stacji – mówi Bartoń.

Odcinki zachodni i wschodnio-północny,  będą realizowane niezależnie od siebie. Na ok. 3,5-kilometrowym odcinku w kierunku Woli zaplanowano trzy stacje. Stacja C-8 Płocka znajdzie się w rejonie skrzyżowania Płockiej i Wolskiej. Stację C-7 Młynów (Moczydło) przewidziano pod ul. Górczewską, w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny, po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego. Zaplanowano tutaj węzeł przesiadkowy na kolej. Stację C-6 Księcia Janusza zaplanowano natomiast pod Górczewską, po wschodniej stronie skrzyżowania z Księcia Janusza.

Na wschodnio-północnym, 3,1-kilometrowym odcinku w kierunku Targówka również przewidziano trzy stacje. Przystanek C-16 Szwedzka powstanie w rejonie Szwedzkiej i Strzeleckiej. Stacja C-17 Targówek została zaplanowana w rejonie Pratulińskiej i Ossowskiego. Ostatni przystanek. C-18 Trocka, powstanie natomiast przy skrzyżowaniu Pratulińskiej i Trockiej. Przewidywany termin ukończenia to 2019 r. W tej chwili toczy się konkurs na koncepcje architektoniczno-budowlane dla dalszych odcinków II linii.

WIZUALIZACJE STACJI PLANOWANYCH W RAMACH 3+3
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5